همشهری آنلاین: "هور نامهونگ" وزیر خارجه کامبوج روز گذشته در نشست خبری در پنوم پن گفت: من روزهای دهم و یازدهم ماه اوت به ایران سفر کرده و با محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری جمهوری ایران دیدار خواهم کرد.

Hor Namhong

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "نامهونگ" به جزئیات بیشتری درباره توافق نفتی مشترک این کشور با ایران اشاره نکرد، اما گفت: کشورش تمایل به استفاده از دانش ‌فنى و تجارب ایران بویژه در حوزه نفت و گاز دارد.

"کوى کونگ" معاون وزارت خارجه کامبوج نیز در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت: توافق مذکور بین هانوی- تهران در برگیرنده تبادل تجربیات و دانش فنى است که بر اساس آن، ایران اقدام به ارائه کمک‌هاى فنى به صنعت نفت کامبوج خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه کامبوج سفر در پیش روی هیئت عالی رتبه کشورش را به ایران نخستین سفر آنان پس از سال 1992 میلادی عنوان کرد و افزود: تهران همکاری‌های فنی، دوره‌های آموزشی و دیگر تجربیات ارزشمند خود را در بخش نفت به کامبوج ارائه خواهد کرد.

کوى کونگ در پاسخ به این پرسش که چرا کامبوج، جمهوری اسلامی را براى امضاى چنین توافقنامه‌ اى انتخاب کرده، گفت:" ما یک کشور بی طرف و دوست همه کشورها هستیم."

 

کد خبر 113386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز