یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بنیانگذار یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید نرم افزار جهان (مایکروسافت) معتقد است کلید حل بسیاری از مشکلات جهان، از بکارگیری انرژی هسته‌ای گرفته تا مقابله با انواع بیماری‌ها، بهبود بخشیدن نرم‌افزارهای مدل سازی است

بیل گیتس

در حالیکه اشتیاق بیل گیتس برای استفاده از نرم‌افزارها برای حل مشکلات جهان چندان شگفت آور نیست، اینکه تا کنون مدل‌های مناسب و کاملی از برخی بیماری‌ها وجود ندارند، می‌تواند کمی شگفتی آور باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، گیتس در پایان کنفرانس تکنولوژیکی سه روزه‌ای گفت: "هیچ نرم‌افزاری برای مدل سازی بیماری‌ها وجود ندارد. هیچ نرم‌افزاری؛ چرا آنفولانزا فصلی است؟ هیچ کس نمی‌داند."

گیتس اعلام کرد قصد دارد با پشتیبانی از ابزارهایی که برای اجرای چنین مدل‌سازی‌هایی نیاز است از برطرف شدن این کاستی اطمینان حاصل کند؛ در حالی که وی در نظر دارد در آینده از این نرم‌افزارهای مدل‌سازی برای تحقیقات بیشتر بر روی انرژی هسته‌ای نیز استفاده کند.

وی همچنین اعلام کرد قصد دارد بسته‌های نرم‌افزاری مدل‌سازی را برای استفاده همگانی به صورت رایگان در اختیار افراد قرار دهد. وی تایید کرد مدل‌های رایانه‌ای هرگز واقعیت محض یک پدیده را نشان نمی‌دهند اما دقت و توانایی انسان‌ها با استفاده از این نرم‌افزارها صد برابر زمانی است که از چنین نرم‌افزارهایی استفاده نمی‌کنند.

به اعتقاد وی خطر استفاده نکردن از مدل‌سازی می‌تواند غیر قابل تصور باشد، برای مثال در مورد مالاریا باید از اینکه درمان جدید می‌تواند به طور حتمی بیماری را از بین ببرد اطمینان حاصل کرد تا مبادا چنین درمانی تنها منجر به خلق گونه‌ای جدید و پایدارتر از بیماری شود و پشه‌ها را مقاوم تر سازد.

 

کد خبر 113374
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز