همشهری آنلاین: سه فرودگاه عمده منطقه نیویورک ماه آینده اسکنرهای بدن‌نما نصب می‌کنند که منتقدان آنها را ناقض حقوق بنیادین مردم آمریکا می‌دانند.

فرودگاه

خبرگزاری آلمان از نیویورک گزارش داد، مقام بندر نیویورک و نیوجرسی که مدیریت فرودگاه‌های بین‌المللی نیوآرک لیبرتی در نیوجرسی و جان اف کندی و لاگواردیا را بر عهده دارد، اعلام کرد این اسکنرها از ماه سپتامبر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مرکز اطلاعات خصوصی الکترونیکی مستقر در واشنگتن به عنوان یکی از منتقدان این اقدام، از وزارت امنیت داخلی آمریکا شکایت کرده است تا نصب و استفاده از این اسکنرها را متوقف سازد، زیرا این اقدام را خلاف قانون اساسی این کشور می‌داند.

این مرکز اعلام کرد: اسکنرهای بدن‌نما تصاویری دارای جزییات و سه‌بعدی را از اشخاص ارایه می‌دهد. کارشناسان امنیتی این اسکنرهای بدن‌نما را مشابه "عریان ساختن فیزیکی افراد" دانسته‌اند.

اداره حمل و نقل و امنیتی آمریکا (TSA) که مسئول امنیت در فرودگاه‌هاست، اعلام کرد اسکنرهای بدن‌نما قادر به تشخیص اسلحه‌های غیرفلزی همچون مواد منفجره هستند که دستگاه‌های ردیابی فلز نمی‌تواند آنها را پیدا کند.

اسکنرهای بدن‌نما در حال حاضر در 41 فرودگاه آمریکا نصب شده است. منتقدان همچنین نگران هستند که این اسکنر‌ها بتواند تصاویر عریان مسافران را ذخیره کند.

گیل روسایدز (Gale Rossides)، رییس TSA مدعی است که این نگرانی نباید وجود داشته باشد و افزود: به نظر می‌رسد که گرچه این ماشین‌ها با قابلیت ذخیره تصاویر تولید شده‌اند، اما این ظرفیت فقط در حالت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته و در فرودگاه استفاده نخواهد شد.

کد خبر 113336

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز