همشهری آنلاین: شمارش معکوس فصل جدید لیگ دسته اول فوتبال آلمان آغاز شده. در این فصل، شماری از ستارگان جهان فوتبال پا به میدان می‌گذارند که پا به سن هم گذشته‌اند، از جمله میشائل بالاک، کاپیتان تیم ملی آلمان و رائول، کهنه‌کار رئال مادرید.

نیستلروی

در روزهای اخیر که دوستداران فوتبال بی‌صبرانه انتظار آغاز فصل جدید بوندس‌لیگا را می‌کشند، خبرهای مربوط به نقل و انتقالات ستارگان کوچک و بزرگ نیز داغ است.

یکی از ستارگان خبرساز، رائول، مهاجم کارکشته‌ رئال مادرید بود که پس از ۱۶ سال به همکاری خود با این باشگاه پایان داد و برای کسب "تجربه‌هایی تازه" در خارج از وطنش، رهسپار آلمان شد و به خدمت باشگاه شالکه درآمد. رائول که مرز ۳۳ سالگی را رد کرده، در حالی قدم به لیگ دسته اول آلمان می‌گذارد که سامی خدیرا، هافبک جوان اشتوتگارت، وطنش را به مقصد رئال مادرید ترک کرده و به صف شاگردان خوزه مورینیو پیوسته است.

رائول تنها ستاره‌ کارکشته‌ و "پا به سن گذاشته‌" نیست که در فصل آینده در بوندس‌لیگا حضور دارد؛ پرآوازه‌ترین ستاره شاید میشائل بالاک، کاپیتان تیم ملی آلمان باشد که پس از چند سال فعالیت در باشگاه چلسی لندن و لیگ برتر انگلیس به خانه‌ خود بازگشته و به باشگاه بایر لورکوزن پیوسته است؛ باشگاهی که او در آن اولین گام‌ها را در راه پخته شدن برداشته بود.

 

ستاره‌های بوندسلیگا

سامی هیپیه (Sami Hyypi) مدافع پرقدرت فنلاندی که در باشگاه بایرن لورکوزن توپ می‌زند و در فصل گذشته یکی از بهترین مدافعین بوندس‌لیگا بود، حتی پا از مرز ۳۶ سالگی فراتر گذاشته است.

رفتن ستارگان جوانان

در حالی‌که بر شمار ستارگان "سالخورده‌" بوندس‌لیگا افزوده شده، شماری از استعدادهای جوان و درخشان راه خارج را پیش گرفته یا به زودی خواهند گرفت.

سامی خدیرا، هافبک اشتوتگارت و یکی از مهره‌های ثابت تیم ملی آلمان در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در ازای ۱۴ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست و جروم بوآتنگ، مدافع کناری تیم ملی آلمان نیز در فصل آینده در خدمت باشگاه انگلیسی منچستر سیتی خواهد بود.

موفقیت و درخشش ملی‌پوشان جوان آلمان در پیکارهای ۲۰۱۰ سبب شده که نگاه باشگاه‌های صاحب‌نام و بزرگ اروپا به بوندس‌لیگا معطوف شود و آنان در تلاش برای جذب این ستارگان با استعداد برآیند.

مسعود اوزیل، هافبک تکنیکی تیم ملی آلمان که قراردادش با باشگاه وردر برمن تا سال آینده اعتبار دارد، از جمله ستارگانی است که دیر یا زود بوندس‌لیگا را ترک خواهند گفت. گفته می‌شود که چلسی لندن، بارسلونا و اینتر میلان از جمله باشگاه‌هایی هستند که به خرید او ابراز تمایل کرده‌اند.

پر مرتزاکر، مدافع میانی تیم ملی آلمان و باشگاه وردر برمن نیز از جمله مهره‌های جوانی است که باشگاه آرسنال لندن در تلاش شکار اوست. باشگاه ایتالیایی یوونتوس تورین نیز از سوی دیگر به خرید دنیس آئوگو، مدافع ملی‌پوش آلمان بی‌میل نیست.

رئال نه، پس بوندس‌لیگا!

به نظر می‌رسد که رئال مادرید رابطه‌ای نزدیک با بوندس‌لیگا داشته باشد. کریستف متزلدر، ملی‌پوش آلمانی رئال مادرید هم که سه سال در خدمت این باشگاه بود، در فصل جدید به شالکه پیوسته است. او در این بین، مرز سی سالگی را پشت سر گذاشته است.

در یکی دو فصل گذشته نیز ستارگانی بودند که نتوانستد جایگاهی در تیم رئال بیابند و سر از بوندس‌لیگا درآورند.

یکی از این ستارگان که پس از تجربه‌ای ناموفق در رئال، تولد و شکوفایی تازه‌ای را در بوندس‌لیگا تجربه کرد، آرین روبن، ملی‌پوش تکنیکی هلندی بود که مسئولین رئال مادرید با توجه به مصدومیت‌های پی در پی، او را کنار گذاشتند. روبن در ازای ۲۴ میلیون یورو به بایرن مونیخ انتقال یافت و از زمانی که در خدمت این باشگاه است، چنان خوش درخشیده که یکی از ارکان حیاتی این تیم محسوب می‌شود.

رود فان نیستلروی، ستاره‌ ۳۴ ساله‌ی هلندی که زمانی یکی از خطرناک‌ترین مهاجمان اروپا محسوب می‌شد و موفقیت‌های بزرگی را با منچستر یونایتد و سپس با رئال مادرید جشن گرفته بود، پس از چشیدن طعم تلخ نیمکت‌نشینی در اوخر دوران همکاری‌اش با رئال، رفتن را به ماندن ترجیح داد و به باشگاه آلمانی هامبورگ پیوست. او هم یکی از "سالخوردگان" فصل جدید محسوب می‌شود.

دویچه‌وله

 

کد خبر 113135
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز