دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته سیزدهم هم نتوانست سایپا را در زمین پاس متوقف کند.

 تیم علی دایی با توان و قدرت خوبی پاس را نیز شکست داد تا همچنان تیم بی‌رقیب در صدر جدول باشد. دیگر برای سایپا نمی‌توان اتفاق و حادثه را عامل پیروزی و صدرنشینی دانست. آنها فوتبال گروهی را خوب می‌فهمند، اصول فردی بازی را خوب رعایت می‌کنند و هر بازیکن در پست خود بر اساس شرح وظایف تعیین شده بازی می‌کند. در تقابل پاس نیز این نظم تیمی به چشم آمد و پاس نیز پابه‌پای سایپا پیش آمد تا دقیقه 45 که ضربه سر علی دایی تمام مقاومت پاس را درهم پاشید. همایون شاهرخی با آغاز نیمه دوم ریتم بازی را تندتر کرد تا شاید در تقابل نزدیک از حربه سرعت
بهره گیرد، در دقیقه 55 پاس روی ضربه ایستگاهی آقایی گل مساوی را زد و خوب هم پیش می‌رفت، اما تغییر تاکتیک سایپا دوباره بازی را به یاران این تیم سپرد و درنهایت در دقیقه 68  حمید رضا فرزانه‌ مهره موثر و کارساز سایپا با ضربه سر گل پیروزی را زد تا علی دایی و تیمش با 30 امتیاز و تفاضل گل خوب به ترکتازی در صدر ادامه دهند.
برای پرسپولیس که در هفته‌های گذشته امتیازهای زیادی را از دست داده بود پس از برد مقابل صبا باتری دیدار با ملوان می‌توانست سکوی پرتاب این تیم به بالای جدول باشد. پرسپولیس تا پیش از این بازی با 21 امتیاز در مکان سوم قرار داشت. دو تیم در نیمه نخست در انزلی بازی متعادلی را از خود به نمایش گذاشتند اما نکته مهمی که روی کیفیت بازی دو تیم تأثیر نامطلوب گذاشته بود زمین نامساعد ورزشگاه تختی انزلی بود که امکان هر تاکتیکی را از دو تیم گرفت. با حضور فراز فاطمی در اواخر نیمه نخست به جای خرسندی تمایل دنیزلی به بازی هوایی بیشتر شد اما خط دفاعی ملوان به خوبی حملات پرسپولیس را خنثی کردند.
در نیمه دوم نیز هر دو تیم موقعیت‌های خوبی را بدست آوردند اما در نهایت حاصلی در بر نداشت تا بازی پرسپولیس و ملوان با تساوی بدون گل خاتمه یابد.
پرسپولیس در پایان هفته سیزدهم با 22 امتیاز در مکان سوم باقی ماند و ملوان نیز با 11 امتیاز از انتهای جدول تکان نخورد.
در هفته سیزدهم   ناکامی‌های تیم‌های بالای جدول به استقلال اهواز نیز سرایت کرد و این تیم در کرمان با نتیجه غیرمنتظره سه بر یک مغلوب مس این شهر شد.
در این بازی بازیکنان سابق استقلال اهواز از جمله آدریانو آلوز و ابراهیم تقی‌پور که در این فصل در مس بازی می‌کنند با به ثمر رساندن 2 گل سهم مهمی در پیروزی تیم جدید خود داشتند. گل دیگر مس کرمان توسط علی مولایی به ثمر رسید تا تیم کرمانی با 20 امتیاز به جایگاه چهارم جدول صعود کند. تیم استقلال اهواز در نیمه دوم این دیدار با اخراج علی بداوی 10 نفره شد.
در اهواز تیم برق شیراز بعد از مدت‌ها به پیروزی بزرگی مقابل فولاد دست یافت. در این دیدار فولاد با گل عادل کلاه‌کج از برق پیش افتاد اما در دقایق پایانی بازی شهرام گودرزی به تنهایی دو گل برق شیرازرا به ثمر رساند. این چهارمین پیروزی برق شیراز در این فصل بود تا این تیم 16 امتیازی شود. فولاد بسیار پرانتقاد ظاهر شد.
در شیراز نیز فجر سپاسی در خانه مقابل سپاهان با تساوی یک بر یک متوقف شد.
 در این بازی فجر با گل فرجی از روی نقطه پنالتی از سپاهان پیش افتاد اما محسن بنگر مدافع سپاهان در ادامه بازی نتیجه را برابر کرد تا امتیازات این بازی بطور مساوی تقسیم شود.

تابلوی نتایج لیگ برتر
*ملوان صفر – پرسپولیس صفر
* فجرسپاسی یک – سپاهان یک
گلها: حسن فرجی (65) پنالتی برای فجر، محسن بنگر (69) برای سپاهان
* فولاد خوزستان یک – برق شیراز 2
گلها: عادل کلاه‌کج (53) برای فولاد، شهرام گودرزی (71 و 91) برای برق شیراز
* پاس یک – سایپا 2
گلها: علی دایی (45)  حمید رضا فرزانه (65) برای سایپا و عباس آقایی (55) برای پاس
* مس  کرمان 3 – استقلال اهواز یک
گلها: علی مولایی (65) ابراهیم تقی‌پور (70) آدریانو آلوز (45) برای مس کرمان عیدی‌زاده (35) برای استقلال اهواز

کد خبر 11312

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز