یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

امیر بهادری‌نژاد: خبرگزاری مهر: قیمت بلیت ورود به ورزشگاه‌ها در دهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر در شرایطی، افزایشی صد درصدی داشته که هیچ تغییری در امکانات ناقص ورزشگاه‌های کشور ایجاد نشده و تماشاگران هنوز با مشکلات بسیاری مواجه هستند

Child TV

در واقع این افزایش قیمت، باعث قهر تماشاگران با این رقابت‌ها شده است.

خبر دیگر: جو ناسالم موجود در ورزشگاه‌ها و فحاشی تماشاگرنماها باعث شده تا بسیاری از والدین به فرزندان خود اجازه ندهند برای تماشای رقابت‌های فوتبال به ورزشگاه‌ها بروند.

راهکار: وقتی که بلیت گران است و جو ورزشگاه‌ها ناسالم، تنها گزینه والدین برای پرکردن اوقات فراغت فرزندشان در تعطیلات تابستانی، نشاندن وی مقابل تلویزیون است.

استیصال: اما وقتی بدن بچه‌ها پس از تماشای سریال‌های خشن تلویزیون می‌لرزد و شب‌ها دچار بی‌خوابی و کابوس می‌شوند، دیگر چه راهکاری برای پدر و مادرها باقی می‌ماند؟

آزمایش: اگر می‌خواهید استیصال والدین را تجربه کنید، کافی است اجازه بدهید یک شب فرزندتان صحنه‌های خشونت‌آمیز سریال «زیرهشت» را ساعت 10 شب از شبکه اول تلویزیون نگاه کند.

پیشنهاد اول: اگر شما هم بچه دارید، بد را به بدتر ترجیح بدهید و بگذارید فرزندتان به جای تماشای سریال‌های خشن تلویزیون، به ورزشگاه برود.

پیشنهاد بهتر: البته این پیشنهاد تنها باید توسط دست‌اندرکاران تلویزیون عملی شود که آن درجه‌بندی سریال‌های تلویزیونی است. در همه جهان، سریال‌های تلویزیونی را از نظر خشونت رتبه‌بندی می‌کنند و این رتبه‌بندی در جدول پخش برنامه‌های تلویزیونی روزنامه‌ها منتشر می‌شود.

به عبارت دیگر والدین می‌توانند قبل از آغاز برنامه تلویزیونی در مورد میزان خشونت موجود در آن اطلاع کسب کنند. همچنین شبکه‌های تلویزیونی به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که برنامه‌های با رتبه بالای خشونت در ساعات کم تماشاگر و پایانی شب - زمانی که احتمال تماشای تلویزیون از سوی کودکان و نوجوانان بسیار کم است- پخش شود.

پیشنهاد آخر: اگر می‌خواهید فرزند شما در تعطیلات تابستانی کاملا پاستوریزه بماند، نه اجازه بدهید به ورزشگاه برود و نه سریال‌های تلویزیونی را تماشا کند.

کد خبر 112850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز