همشهری آنلاین: علی‌اکبر امیری، رئیس فرهنگسرای مترو از همکاری این مرکز با نخستین جشنواره بلوتوث‌های دینی و قرآنی خبر داد و گفت: آثار فاخر این جشنواره به طور انبوه در مترو ارسال می‌شود

بلوتوث قرآنی

«علی‌اکبر امیری» رئیس فرهنگسرای مترو، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، به ارائه تاریخچه‌ای درباره پدیده بلوتوث پرداخت و گفت: بلوتوث از نام یک پادشاه دانمارکی گرفته شده است که یک پادشاه صلح‌طلب بوده و دانمارک، سوئد و نروژ را با یکدیگر متحد کرده است بر همین اساس شرکت اریکسون برای اولین بار این ایده را مطرح کرد.

وی ادامه داد: بلوتوث یک فناوری بی‌سیم کوتاه برد است که می‌‌توان از آن استفاده مطلوب کرد، در کشور ما عدم شناخت طرف مقابل برای ارسال اطلاعات یک حس کنجکاوی در بین افراد بر می‌انگیزد و از طرف دیگر ویژگی‌های دیگری مانند رایگان بودن، سهولت استفاده، عدم کنترل در پیام‌های ارتباطی موجب شده تا این فناوری رایج باشد.

وی علت افزایش بلوتوث‌های غیر اخلاقی را کمرنگ شدن باورهای دینی دانست و گفت: جایگزین شدن ارزش‌های صوری به جای ارزش‌های معنوی موجب رایج شدن این پدیده شده است.

امیری اضافه کرد: ما باید در جامعه، خانواده و مدرسه نسبت به موضوع بلوتوث‌های غیر اخلاقی اطلاع‌رسانی انجام دهیم؛ می‌توان با برگزاری جشنواره‌هایی که ارگان‌های فرهنگی برگزار می‌کنند و با کمک روانشناسان و جامعه‌شناسان این موضوع را آسیب‌شناسی کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به این‌که بلوتوث غیر اخلاقی به معضل تبدیل شده است باید یک ساماندهی انجام شود، باید اول متولی آن مشخص شود و متأسفانه همه به دنبال کار انفرادی هستند.

رئیس فرهنگسرای مترو با تأکید بر فرهنگ‌سازی در این عرصه گفت: شاید در ابتدا با مشکل مواجه شویم مثلاً کاری که نیروی انتظامی درباره کمربند انجام داد در ابتدا با مشکل مواجه شد، ولی در دراز مدت جواب داد.

امیری در ادامه اظهار کرد: هر جایی که یک توده‌ای از جامعه وجود دارد تحرکاتی انجام می‌شود و مخطابان هدف بلوتوث در مترو، اتوبوس و خانواده هستند، اما ما می‌توانیم در مترو سامانه بلوتوث ایجاد کنیم و خودمان بولوتوث‌ ارسال کنیم.

وی تأکید کرد: اما در حال حاضر فقط بلوتوث‌های مناسبتی ارسال می‌کنیم در حالی که باید آنقدر بلوتوث جذاب و جانشین بسازیم که مخاطب لذت ببرد؛ بنابراین باید خوراک جدیدی به جامعه بدهیم.

امیری درباره نحوه حمایت سازمان مطبوعه خود از این جشنواره گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری به عنوان یک متولی فرهنگی بر خود دیده که در این جشنواره شرکت کند و ما در قطارهای شهری و ایستگاه‌های مترو بنرهای اطلاع‌رسانی را نصب کردیم و در داخل قطار پلات زمینه‌هایی را نصب کرده و اطلاع‌رسانی کردیم.

رئیس فرهنگسرای مترو در پایان عنوان کرد: اگر کار فاخری در این جشنواره ارائه شود که جذابیت برای مخاطب داشته باشد و با تم‌های روز باشد استقبال کرده و در فضای مترو به صورت انبوه ارسال خواهیم کرد

کد خبر 112819
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز