یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموعه بازار تاریخی تبریز در سی و چهارمین جلسه سازمان یونسکو که در کشور برزیل برگزار شد به عنوان بزرگ‌ترین سازه سرپوشیده جهان و بخشی از شاهراه ابریشم به ثبت جهانی رسید.

tabriz

تراب محمدی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی صبح یکشنبه (10 مرداد) در جمع خبرنگاران، این اتفاق خجسته را به تمام مردم فرهنگ‌دوست کشور به ویژه مسئولین و مردم و بازاریان شهر تبریز تبریک گفت و افزود: این اولین باری است که یک "بازار" در یونسکو به ثبت می‌رسد و خوشحالیم که این افتخار به اولین‌های شهر تبریز اضافه شد تا ویژگی منحصر به فردی در سطح جهان داشته باشد.

دبیر ستاد ثبت جهانی بازار تاریخی تبریز افزود: ماههاست که تکمیل پرونده و رفع نواقص موجود در بازار تبریز به دغدغه اصلی مسئولین و مردم تبدیل شده بود و با همکاری جمعی این افراد، امروز شاهد جهانی شدن بازار تبریز هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: اگر کسبه و بازاریان در امر مرمت و بهسازی بخش‌های مختلف بازار همکاری نمی‌کردند، امروز شاهد کسب این افتخار برای شهر و استانمان نبودیم و باید از این زحمتکشان بی‌ادعا تقدیر نماییم.

محمدی همچنین از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهربه ویژه رسانه ملی که تلاش زیادی در راستای معرفی بازار و جلب توجه مردم و گردشگران به این سازه تاریخی و تجاری داشتند صمیمانه تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود با ثبت بازار در فهرست آثار جهانی خستگی این تلاش‌ها از بین رفته باشد.

وی در خاتمه بر استمرار روند حفاظت و مرمت از بازار تاکید نمود و گفت: بازار تبریز به دلیل تنوع بخش‌ها و بزرگی مجموعه نیازمند توجه دائمی می‌باشد و از امروز این اقدام سرعت بیشتری نیز خواهد یافت.

به گزارش مهر، پرونده بازار تاریخی تبریز به عنوان بزرگ‌ترین سازه به هم پیوسته جهان در سی و چهارمین جلسه سازمان یونسکو در شهر برازیلیا، پایتخت کشور برزیل بررسی و با اکثریت آرا به ثبت رسید.

 

کد خبر 112801
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز