تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در ضعیف‌ترین نتایج کسب شده طی 29 سال گذشته تنها با کسب دو برنز به رده پنجم دنیا سقوط کرد.

کشتی

همشهری آنلاین:

  به گزارش ایسنا، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در بوداپست مجارستان به پایان رسید که تیم ملی جوانان ایران تنها با دو مدال برنز محمد یوسفی در 66 کیلو و عرفان امیری در 96 کیلو در جایگاهی بهتر از پنجمی جهان قرار نگرفت.

 این بدترین نتیجه تاریخ کشتی ایران در مسابقات جهانی جوانان محسوب می‌شود و ایران در مسابقاتی که در 20 سال گذشته در آن شرکت کرده همواره روی سکو بوده است.

 اما در این رقابت‌ها، روسیه با 5 مدال طلا و دو برنز با کسب 70 امتیاز به قهرمانی رسید، آذربایجان با 3 نقره و 2 برنز با 50 امتیاز در مکان دوم قرار گرفت و گرجستان با 2 طلا، یک نقره و دو برنز با 49 امتیاز سوم شد.

 تیم‌های ترکیه با 42 امتیاز، ایران با 33، آمریکا با 26، ژاپن با 24، اوکراین با 23 ، مجارستان با 20 و ازبکستان با 15 امتیاز به ترتیب در رده های چهارم تا دهم قرار گرفتند.

 تیم ملی کشتی آزاد جوانان سال گذشته با 3 مدال طلا و 2 برنز در رده سوم جهان قرار گرفته بود و حتی تعداد طلاهای ایران بیشتر از روسیه بود اما امسال روسیه تقریبا حدود 3 برابر ایران امتیاز گرفت.

 عناوین کشتی‌گیران تیم آزاد جوانان ایران در مسابقات جهانی بوداپست به ترتیب زیر است:

 50 کیلوگرم: عبدالله فولادوند(هفتم)

 55 کیلوگرم: بهنام احسان پور(هشتم)

 60 کیلوگرم: مهران نصیری(دوازدهم)

 66 کیلوگرم: محمد یوسفی (برنز)

 74 کیلوگرم: رضا افضلی(پنجم)

 84 کیلوگرم: مسعود فیض الهی(هفتم)

 96 کیلوگرم:عرفان امیری (برنز)

 120 کیلوگرم: حامد اسدی (پانزدهم)

کد خبر 112442
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز