یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

فصل وعده فرا رسیده است؛ وعده علی‌دایی به پرسپولیس و اینکه در لیگ دهم می‌تواند این تیم را قهرمان کند.

fotbal-54-gh

سرمربی پرسپولیس برای فرارسیدن فصل 90 - 89 نزدیک به یک نیم فصل صبر کرد و فردا با مسابقه پرسپولیس -تراکتورسازی، لیگ دهم برای دایی شروع می‌شود. در کنفرانس مطبوعاتی باشگاه پرسپولیس، هنگامی که از دایی سؤال شد که آیا او می‌تواند این تیم را قهرمان لیگ کند، به کریم باقری اشاره کرد. او گفت که با حضور بازیکنانی مثل باقری در ترکیب پرسپولیس خیال او هم راحت است. در عین حال، نگرانی‌ها از بابت مصدومیت کاپیتان پرسپولیس هم برطرف شده و او می‌تواند جلوی تراکتورسازی به میدان برود.

علی دایی بر این باور است که در فصل جدید، علاقه‌مندان به فوتبال، پرسپولیس دیگری را خواهند دید؛ تیمی که با خرید بازیکنانی چون مازیار زارع، محمد نوری، غلامرضا رضایی و اوسال پا به لیگ دهم می‌گذارد. سرمربی پرسپولیس برای رویارویی با تراکتورسازی به احتمال فراوان از سیستم 1-4-1-4 استفاده می‌کند.علیرضا حقیقی دروازه‌بان این تیم است و نورمحمدی، سپهر حیدری، جلال اکبری و علیرضا محمد مدافعان پرسپولیس.

در این حالت به احتمال زیاد شیث رضایی روی نیمکت می‌نشیند؛ مدافعی که مصدومیت جزئی انگشت پا را هم دارد و در روزهای گذشته به‌خوبی نتوانسته با پرسپولیس تمرین کند. بنابراین، شانس بازی کردن نورمحمدی مدافع تازه‌وارد سرخ‌ها از رضایی بیشتر است. در خط هافبک تیاگو به‌عنوان هافبک دفاعی بازی می‌کند و غلامرضا رضایی و محمد منصوری هافبک راست و چپ پرسپولیس هستند که وظایف تهاجمی خواهند داشت. همچنین محمد نوری و کریم باقری هم 2 هافبک مرکزی هستند و هادی نوروزی هم تک‌مهاجم پرسپولیس است. این ترکیب در قالب سیستم 1-4-1-4 چیده می‌شود. البته این احتمال هست که زارعی جایگزین منصوری شود یا اینکه مهدی شیری به‌جای باقری در ترکیب ثابت قرار بگیرد. این در حالی است که حمید علی عسگر و سامان آقازمانی به‌دلیل حاضر نشدن در اردوی تیم امید تا اطلاع بعدی از سوی کمیته فدراسیون محروم هستند.

هواداران سرخ

حریف هفته اول لیگ دهم پرسپولیس، تراکتورسازی است. جعفری، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی معتقد است که ورزشگاه آزادی ظرفیت پذیرش طرفداران 2 تیم را ندارد. او می‌گوید: «فکر می‌کنم ظرفیت ورزشگاه آزادی برای این بازی جواب ندهد. امیدوار هستم که مسئولان ورزشگاه با هواداران تراکتورسازی راه بیایند.» پیش‌تر در فصل گذشته حضور پرتعداد هواداران تبریز در بازی تراکتورسازی مقابل پرسپولیس و استقلال یکی از دغدغه‌های سازمان لیگ بود.

سازمان لیگ تنها 10درصد از سکوهای ورزشگاه را برای تیم میهمان در نظر گرفته و باشگاه تراکتورسازی ابتدای فصل جدید هم در تلاش است این 10درصد را افزایش دهد. البته سازمان لیگ اعلام کرده تیم میزبان می‌تواند به تماشاگران تیم میهمان اجازه دهد که بیشتر از 10 درصد ورزشگاه را پر کنند. به‌هر حال، تراکتورسازی در دومین فصل حضور‌ش در لیگ امیدوار است با حمایت بی‌شمار هوادارانش به قهرمانی دست یابد. سپهر حیدری، مدافع پرسپولیس معتقد است که بعد از استقلال و پرسپولیس، تراکتورسازی بیشترین تماشاگر را در ایران دارد. در عین حال، او می‌گوید: «ما هم در این بازی بیشتر از هرچیزی به حمایت هواداران‌مان نیاز داریم چراکه 50 درصد توان ما را هواداران‌مان تشکیل می‌دهند.»

نصرتی روز سه‌شنبه باید مقابل پرسپولیس تیم سابقش قرار بگیرد. او در مورد این بازی می‌گوید: «این مسابقه برای هر دو تیم اهمیت زیادی دارد. هردو تیم می‌خواهند شروع مقتدرانه‌ای داشته باشند و به‌دنبال برد هستند. ما هم می‌خواهیم در آزادی امتیاز بگیریم و فکر می‌کنم بتوانیم پرسپولیس را ببریم.»عباس محمدی، دروازه‌بان فصل پیش مس کرمان لیگ دهم را در تراکتور‌سازی‌ تبریز سپری خواهد کرد. او مطمئن نیست که فردا دروازه‌بان اصلی تراکتورسازی باشد و تنها می‌گوید: «پیروزی مقابل پرسپولیس دور از دسترس نیست.»به هر حال، رویارویی 2 تیم سرخ‌پوش در هفته اول جذابیت‌های زیادی خواهد داشت

کد خبر 112370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز