رییس سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در بهار سال 89 پنج هزار و ‌٨٢٦ نفر در تصادفات رانندگی کشته شده‌اند که این آمار نسبت به بهار سال ‌٨٨، ‌٣/٨ درصد رشد داشته است.

accidents

  به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر شجاعی با اشاره به استان‌های دارای بیشترین تلفات ناشی از حوادث رانندگی، افزود: استان‌های تهران و فارس به ترتیب با ‌٥٣٩ نفر و ‌٥٠٧ نفر بالاترین آمار و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و ایلام به ترتیب با ‌٣٧ و ‌٤٣ نفر پایین‌ترین آمار را در گزارش قربانیان ناشی از حوادث رانندگی بهار سال ‌٨٩، به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به محل وقوع حوادث رانندگی گفت: ‌٦٠ درصد کشته‌های حوادث رانندگی مربوط به جاده‌های برونشهری ، ‌٤/٢٩ درصد جاده‌های درونشهری و ‌٩/٩ درصد مربوط به جاده‌های روستایی بوده است.

دکتر شجاعی بیشترین افزایش در مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به استان‌های لرستان با ‌٩/٥٦ درصد و خراسان جنوبی با ‌٦/٥٢ درصد دانست و یادآور شد: استان‌های ایلام با ‌٩/٤٦ و خراسان شمالی با ‌٨/٢٣ درصد ، بیشترین کاهش را در مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی به خود اختصاص داده‌اند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به جنسیت قربانیان ناشی از حوادث رانندگی گفت: در حوادث رانندگی بهار امسال، ‌٢/٧٨ درصد قربانیان مرد و ‌٨/٢١ درصد زن بوده‌اند؛ همچنین در زمان وقوع تصادف ‌٤٢ درصد از افراد فوت شده راننده وسیله نقلیه، ‌٥/٢٣ درصد عابر پیاده و ‌٥/٢٣ درصد سرنشین و یا ترک وسیله نقلیه بوده‌اند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در مورد سن قربانیان حوادث رانندگی گفت: ‌٨ درصد افراد ‌١٠ سال و کمتر، ‌٣/٥ درصد بین ‌١٧ ــ ‌١١ سال، ‌٢/٣٠ درصد بین ‌١٨ تا ‌٢٩ سال ، ‌٥/٢٨ درصد بین ‌٣٠ تا ‌٤٩ سال و ‌٢٨ درصد تلفات ناشی از حوادث رانندگی ‌٥٠ سال و بیشتر داشتند.

به گفته دکتر شجاعی در بهار 89، ‌٩/٥١ درصد موارد فوت ناشی از حوادث رانندگی، بر اثر ضربه به سر، ‌٣/٢٧ شکستگی‌های متعدد و شش درصد به علت خونریزی اتفاق افتاده است.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص محل فوت افراد در حوادث رانندگی بهار 89 ، افزود: ‌٦/٤٩ درصد افراد در محل حادثه، ‌٩/٨ درصد حین انتقال به بیمارستان و ‌٣/٤٠ درصد افراد در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

دکتر شجاعی با بیان آمار مصدومین ناشی از تصادف و مراجعات آنان به پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: ‌٨٢ هزار و ‌٩٤٧ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی در بهار 89 به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که تعداد آنان نسبت به مدت مشابه سال قبل ‌٨/١٧ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 112368
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز