همشهری آنلاین : معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 89 در نیمه اول مرداد ماه به تشریح تسهیلات سازمان برای انتخاب رشته مجازین پرداخت.

آزمون

 

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته مجازین کنکور، گفت: سازمان سنجش امسال برای تسهیل انتخاب رشته مجازین چهار بسته راهنمای انتخاب رشته در نظر گرفته است.

وی با تشریح ویژگی‌های بسته‌های مورد نظر، اظهارکرد: مجازین با تهیه بسته اول و پرداخت حق‌الزحمه اندکی به سازمان سنجش، مشخصات خود به آن نرم‌افزار را وارد می‌کنند و سپس سیستم 250 رشته که بالاترین شانس قبولی برای آن داوطلب با توجه به رتبه کسب شده وجود دارد را به آن پیشنهاد می‌کند.

معاون سازمان سنجش افزود: بسته دوم راهنمای ویژه انتخاب رشته با عنوان سامان رشته است که این نرم‌افزار آشنایی با رشته‌های دانشگاهی است و به صورت ویژه نامه ارائه می‌شود.

خدایی انتشار کتاب راهنمای انتخاب رشته را از دیگر تسهیلات مورد نظر در بسته سوم عنوان کرد و افزود: این کتاب دارای چهار بخش است که داوطلب با تهیه آن از وضعیت آینده شغلی رشته‌ها و دانشگاهها آشنا می‌شود.

وی با بیان اینکه بسته چهارم دفترچه راهنمای انتخاب رشته است، تصریح کرد: در این دفترچه ظرفیت‌ها، ضوابط و دیگر موارد عنوان شده است.

معاون سازمان سنجش با بیان اینکه مجازین کنکور امسال می‌توانند 100 کد رشته محل را انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: در قبولی داوطلبان اولویت رشته‌ها تاثیر ندارد، بنابراین داوطلبان باید بر اساس علاقه‌مندی خود انتخاب رشته کنند.

کد خبر 112333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز