همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت پست اعلام کرد: نیمه نخست سال جاری، سازمان پست دولتی به عنوان بخش حاکمیتی در مجموعه وزارت ارتباطات، ایجاد خواهد شد.

پست

محمد حسن محبیان عراقی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت پست در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت:یکی از اصلی ترین برنامه های شرکت پست در برنامه پنجم توسعه، تفکیک بخش حاکمیتی از تصدی است.

 وی افزود: در نخستین گام، در اردیبهشت ماه سال جاری از نظر فیزیکی، ساختمان پست و اپراتور اول از وزارت ارتباطات منفک شد.

 وی خاطر نشان کرد: با تلاش های در دست اقدام، امیدواریم تا پایان ماه جاری پروانه اپراتور اول پست از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان گام دوم در این زمینه، اهداء شود.

 محبیان عراقی، تصریح کرد: امیدواریم با فعال شدن اپراتورهای غیر دولتی، زمینه واگذاری شرکت پست در بورس بیش از پیش فراهم شود.

 وی در خصوص دیگر اهداف تعریف شده در برنامه پنجم توسعه کشور در حوزه پست نیز گفت: آزاد سازی و توسعه رقابت پذیر در ارایه سرویس های غیر پایه پستی از دیگر اهداف کلان تعریف شده در این بخش است.

مدیر عامل شرکت پست تأکید کرد: یکی دیگر از برنامه های اساسی که در برنامه پنجم توسعه دنبال خواهد شد، تعامل با بخش های موازی و همکار غیر دولتی است.

وی ادامه داد: بر این اساس، در صورتی که این گونه شرکت ها بتوانند، مجوزهای لازم را از سازمان تنظیم مقررات دریافت کنند، برخی از خدمات شرکت پست به آن ها برون سپاری خواهد شد.

کد خبر 112257
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز