پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : ایران مقام سیزدهم دنیا را در تولید فیلم دارد

Clipart

به گزارش واحد مرکزی خبر، شمقدری افزود : حجم تولید فیلم های داخلی در مقایسه با سطح جهانی از جایگاه خوبی برخوردار است بویژه در زمینه فیلم کوتاه، از شاخص‌ترین کشورها هستیم.

معاون سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نقاط ضعف حوزه سینما و فیلم در وزارت شناسایی و راهکارهای آنها جهت رفع آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه سینما پیشرو در توسعه فرهنگی کشور است گفت: در جهت افزایش تعداد مخاطبان سینما و ارتقای کیفیت سالن های سینما نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اقدامات ارزشمندی را آغاز کرده است.

شمقدری تعداد جشنواره هایی را که سالانه در ایران برگزار می‌شود 40 جشنواره عنوان کرد و با اشاره به حمایت معاونت سینمایی وزارت از تولیدات داخلی در جهت توسعه فرهنگی، ایجاد مرکز عرضه فیلم ایرانی را ضروری دانست.

معاون سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از تشکیل هشت منطقه سینمایی در 24استان کشور خبر داد.

شمقدری افزود : این مناطق سینمایی در جهت حمایت از صنعت سینما بخصوص ساخت فیلم های بومی با موضوع ها و نیروهای بومی در استانهای کشور شکل می‌گیرد.

وی گفت : ایجاد تحرک و شناسایی استعدادهای ناب سینمایی در سطح کشور ،‌ فعال شدن ظرفیت های استانی و تمرکز زدایی از اهداف دیگر شکل گیری این مناطق سینمایی در استان‌ها و مراکز استانهای کشور است.

شمقدری همچنین افزود : نقد نمی تواند تنها عامل پیشرفت سینما در ایران باشد بلکه باید اصحاب سینما و فرهنگ ، راهکارهای مناسب و کاربردی در جهت ارتقاء و توسعه این بخش ارائه دهند

کد خبر 112162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز