مدیرعامل سازمان بیمه خدمات‌درمانی گفت: پوشش بیمه خدمات درمانی از طریق «کارت ملی» به‌صورت آزمایشی در تهران اجرا می‌شود

رحمت‌الله حافظی در این‌باره افزود: درصورت اجرای این طرح، بیمار در مراجعه به پزشک به جای دفترچه خدمات‌درمانی کارت ملی خود را ارائه می‌کند. وی گفت: از طریق سامانه رایانه‌ای و با ثبت کد ملی، فرد تحت پوشش بیمه خدمات‌درمانی شناسایی شده و پس از آن پزشک نسخه درمانی خود را می‌نویسد و برای ارائه دارو در داروخانه‌ها هم بیمه شده توسط کارت ملی شناسایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی اظهار کرد: مرحله نخست استفاده از کارت ملی در بیمه خدمات‌درمانی حدود 4تا 5ماه آینده به‌صورت آزمایشی در بعضی از مناطق تهران به اجرا در می‌آید و بعد از پایش طرح به‌تدریج به سایر مناطق تهران و درصورت تأمین اعتبار و زیر ساخت‌های لازم به سایر نقاط دیگر کشور گسترش می‌یابد.

وی افزود: اجرایی کردن مرحله دوم این طرح که طی آن هیچ کاغذی رد و بدل نمی‌شود و نیازی به نسخه پزشک هم وجود ندارد، نیازمند تکمیل و ارتقای فناوری‌های ارتباطی و اینترنت در کشور است، به‌گونه‌ای که باید مراکز درمانی، مطب پزشکان، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها به‌صورت آنلاین با هم ارتباط داشته باشند.

وی ادامه داد: صدور کارت هوشمند سلامت در ارتقای کیفیت خدمات درمانی نقش مهمی دارد اما نیازمند منابع مالی بسیار و زمان‌بر است.

کد خبر 112048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز