گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در حال حاضر با نوع جدیدی از تروریسم در فضای مجازی روبه‌رو هستیم،گفت:

در فضای مجازی تروریست استخدام،  نقشه عملیاتی طراحی و حتی از طریق اینترنت پروژه تروریستی تأمین مالی می‌شود.  سردار اسماعیل احمدی مقدم در همایش ملی «امنیت و انضباط اجتماعی»، اظهار کرد: بحث مرزها در حوزه تروریسم، در رده دوم قرار دارد.

در حال حاضر در حوزه دنیای مجازی، تروریسم و نقش آن در ایجاد تروریست در رتبه اول قرار دارد. وی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی درصدد توسعه ظرفیت‌های قانونی است، گفت: در بسیاری از موارد قوانین متناسب با تهدیدهای جدید نیست و در حوزه مجازی قوانین کارآمد نیستند، همچنین در دفاع از حریم خصوصی قوانین دچار نقایص بسیاری است که نیازمند به‌روزرسانی است.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه مواد‌مخدر، مرز، ترافیک، اشراف اطلاعاتی، حل مسائل اجتماعی و امنیتی از موضوعات مهمی است که باید در صدر اولویت‌های نیروی انتظامی قرار گیرند،

افزود: با درنظر گرفتن این رویکردها، جامعه محوری امنیت مخدوش نمی‌شود. وی با اشاره به اینکه حرکت امروزه دنیا به سمت مدرنیته و نوسازی است، افزود: توسعه فضای مجازی، حریم خصوصی را به‌شدت مورد تعرض قرار داده است؛ 

به‌طوری که به گفته صاحبان بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی حریم خصوصی، در دنیای امروز حریم خصوصی دیگر معنایی ندارد و حتی مردم بر افشای مسائل خصوصی زندگی‌شان، نظارتی ندارند.

کد خبر 111860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز