سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین : طرح هوشمند کردن دبستان‌ها در سال تحصیلی 90-1389 آغاز می‌شود

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش امروز در همایش مسئولان، معاونان و کارشناسان آموزشی هرمزگان در بندرعباس افزود : این طرح ابتدا در 10 درصد مدارس ابتدایی اجرا می شود و با آن، این مدارس از فناوری اطلاعات و ارتباطات برخوردار می شوند.

فاطمه قربانی گفت: اختصاص معلم ورزش برای دوره ابتدایی از دیگر برنامه های طرح تحول بنیادی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است.

وی افزود:‌ در اجرای این طرح ، برای دانش آموزان دوره ابتدایی برای نخستین بار معلم ورزش حرفه ای و متخصص تعیین و رشته شنا نیز برای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی الزامی می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به روستایی بودن یک سوم دانش آموزان دوره ابتدایی، طرح ایجاد مجتمع های آموزشی برای تحصیل دانش آموزان روستایی نیز برنامه ریزی شده است.

فاطمه قربان افزود: در این طرح واحدهای آموزشی متشکل از یک یا چند دوره تحصیلی که دارای پراکندگی جغرافیایی هستند برای کنترل و نظارت بیشتر تحت مدیریت واحد ، اداره خواهند شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دستورالعمل این طرح تا پایان تیر به همه مدیران ابلاغ می شود و از مهر 89 مدیران مجتمع ها منصوب خواهند شد.

فاطمه قربان افزود: گسترش عدالت، ایجاد وحدت رویه، محرومیت زدایی، ارتقای کیفی آموزش، برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت ویژه معلمان روستایی و سرباز معلم ها و بهبود تعامل بین مناطق و مدارس تحت پوشش از اهداف این طرح است.

کد خبر 111516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز