همشهری آنلاین: اگر آمریکایی‌ها بخواهند حمله‌ نظامی داشته باشند، باید ناوهای خود را 7-8 هزار کیلومتر آن ‌طرف‌تر ببرند؛ چراکه بدون شک هیچ‌کدام از آن‌ها سالم از خلیج فارس بیرون نخواهد رفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سردار محمدرضا نقدی در ششمین همایش دوسالانه اعضای ستادهای هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی استان‌ها ـ که با حضور رییس‌جمهور برگزار شد ـ اظهار کرد: خدای متعال برای رسیدن به قله‌ کمال، انبیای خود را فرستاد و راه معلم هم ادامه‌ راه انبیاء است. بسیج هم همین رسالت را دارد؛ رسالت تکامل‌بخشی به انسان‌ها برای ایستادگی در مقابل دشمنان و طاغوت‌ها.

وی افزود: وقتی که از ایستادگی در برابر دشمنان صحبت می‌شود بیشتر جنگ نظامی تداعی می‌شود که البته اگر شرایط پیش بیاید آن هم واجب است. اما امروز صحنه صحنه‌ دیگری است. آمریکای جنایتکار که سردسته‌ جنایتکاران عالم است و به تعبیر امام(ره) یک گرگ است که البته امروز بی‌دندان است و تیغش کند شده است، هر روز از ناوهای خود صحبت می‌کند ولی خیلی صریح می‌شود گفت که اگر بخواهد حمله نظامی داشته باشد هیچ ناو آمریکایی از خلیج فارس بیرون نخواهد رفت و امروز قدرت نظامی آمریکا در مقابل ما هیچ است.

وی خاطرنشان کرد: من چند جا این جمله را گفته‌ام که اگر این نیرو را در دوران دفاع مقدس داشتیم 10 بار بغداد را فتح می‌کردیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که " امروز دشمن عاجز از پیشبرد اهدافش شده و مجبور شده به پشت دیوارهای چندلایه دفاعی فرار کند" گفت: امروز برای این‌که یک مداخله در کشور تحت اشغالش داشته باشد باید چند بار معاون اول رییس‌جمهورش بیاید و برود و آخر هم موفق نشود. این ثمره حمله‌ نظامی آنان است. امروز عرصه‌ جنگ نرم است که هدف آن سلطه بر دل‌ها و تسخیر باورهاست. البته آن‌ها چون هنری در این زمینه ندارند و حرف جذاب‌تری از اسلام ندارند، جز تخریب کاری نمی‌توانند انجام بدهند.

وی ادامه داد: وظیفه بسیج و آموزش و پرورش خیلی بیشتر است. کارهای مشترک زیادی در کشور شکل گرفته که اوجش در خود مرکز است. ما احساس نمی‌کنیم که دو سازمان هستیم اما با همه‌ این‌ها با هدف‌مان فاصله داریم.

وی تصریح کرد: از زمستان گذشته که گروهی به مدارس برای روشنگری رفتند و سوالاتی مطرح شد که جای نگرانی‌هایی دارد، متوجه شدیم بیشترین توجه دشمن به نسل جوان است؛ چراکه تلاش می‌کند از ندانستن و عواطف آن‌ها سوءاستفاده کند و به سراغ جامعه‌ای می‌رود که در مرحله‌ یادگیری است.

نقدی با بیان این‌که " مهم‌ترین کار ما تعریف محصول است" گفت: ما باید بدانیم که یک دانش‌آموز فارغ‌التحصیل از دبیرستان چه کسی باید باشد. اگر ما به اجماع برسیم که مسیرمان چیست، راه را بهتر خواهیم شناخت. تعریف ما یک جوان مومن و آشنا به احکام و وظایف دینی است. ما نمی‌خواهیم بلندپروازی کنیم و بگوییم شهادت‌طلب باشند.

وی ادامه داد: یک انسان بابصیرت و با توانایی تشخیص دوست از دشمن، لااقل در شرایط عادی یک انسان استقلال‌طلب و معتمد به نفس و خودباور، آشنا به ظرفیت‌های خود و کشورش، یک انسان آزادی‌خواه که زیر بار زور نمی‌رود و یک انسان عفیف و پاکدامن را باید تربیت کنیم.

وی افزود: انحرافات و مشکلاتی که امروز در جامعه است نتیجه کاستی‌ها در این زمینه‌هاست. هرچقدر ما کاستی داشته‌ایم دودش در چشم‌مان رفته است. اگر بیکاری زیاد است به خاطر این است که به مساله مهارت توجه نکرده‌ایم. در فوق برنامه‌ها نتوانسته‌ایم افراد را توجیه و بصیرت افراد را افزایش دهیم که با یک پیام تلویزیونی یا اینترنتی نلغزند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: کشورهایی که به منابع انسانی خود توجه نکرده‌اند، با بزرگ‌ترین منابع طبیعی، امروز زیردست هستند. ما باید ظرفیت‌ها را بشناسیم. راهیان نور یکی از این‌هاست. آشنایی با ارزش‌های دفاع مقدس را باید در دستور کار قرار دهیم و به همین خاطر هم ما کتاب آمادگی دفاعی را هم می‌خواهیم تغییر دهیم و این‌که ما چهار برابر بودجه را افزایش داده‌ایم یک برنامه‌ کوتاه مدت است و در بلندمدت باید جدی‌تر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اعتلای معلم و برنامه‌ریزی برای معلمین کلید کار ماست. بعضی مسائل شعارهایش داده می‌شود و کمتر عمل می‌شود. هزینه‌های ما برای درمان بسیار بیشتر از هزینه‌های پیشگیری است.

وی با بیان این‌که " بسیج فرهنگیان باید مهم‌ترین مساله ما باشد" گفت: ما باید ظرفیت‌های خود را بشناسیم. ما مکتبی داریم که هیچ سوالی را بی‌پاسخ نگذاشته است و هیچ جا در دفاع منطقی از خودش کوتاه نیامده است.

نقدی ادامه داد: اگر در جایی پیام‌ها خوب به ملت نرسیده نتیجه دو چیز بوده است؛ یا ممانعت سازمان‌ها که هلهله می‌کردند و دست و پا می‌کوبیدند که صدا نرسد کما این‌که امروز نمی‌گذارند صدای اسلام به گوش جهانیان برسد و یا از کاستی‌های ما بوده است وگرنه اسلام چیزی کم ندارد و بزرگ‌ترین سرمایه ظرفیت ماست و باید بتوانیم با این ثروت بزرگ کار را به نتیجه برسانیم.

کد خبر 111440

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز