یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

گروه حوادث: 2 سارق حرفه‌ای بعد از دستبرد به‌خودروهای سواری، بساط دستفروشی خود را کنار خیابان پهن می‌کردند و اموال مسروقه را به فروش می‌رساندند

ظهر 5 تیرماه امسال ماموران گشت پلیس آگاهی تهران در خیابان نواب به یک خودروی پراید که 2 سرنشین داشت، مظنون شدند. وقتی ماموران در استعلام شماره پلاک خودرو متوجه مسروقه بودن آن شدند، این خودرو را متوقف و هر دو سرنشین آن را دستگیر کردند.

با کشف 14 حلقه لاستیک به همراه رینگ در صندوق عقب پراید، متهمان به پایگاه هشتم پلیس آگاهی انتقال یافتند و در جریان بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی در شمال غرب تهران اعتراف کردند.

آنها گفتند: بعد از سرقت یک خودروی پراید، دستبرد به‌خودروهای سواری را شروع کردیم. ما بعد از شناسایی ماشین‌هایی که در خیابان‌های خلوت پارک شده بودند، در کمتر از یک دقیقه لوازم داخل آن به همراه زاپاس خودرو را را سرقت می‌کردیم و متواری می‌شدیم. بعد از هر سرقت هم لوازم مسروقه را به‌صورت دستفروشی در کنار خیابان به فروش می‌رساندیم.

سرهنگ حسین خان‌بابایی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهمان از مجرمان سابقه‌داری هستند که پیش از این نیز به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

وی ادامه داد: آنها بعد از آشنایی در زندان، باند 2‌نفره‌ای را تشکیل دادند که هدف آن سرقت لوازم داخل خودروهای سواری بود. این دو متهم تاکنون به ده‌ها فقره سرقت لوازم داخل خودرو در شمال غرب تهران اعتراف کرده‌اند و از آنجا که احتمال می‌رود آنها سرقت‌های بیشتری را رقم زده‌ باشند،

بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران، مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره آنها را در روزنامه‌ها صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت به پایگاه هشتم پلیس آگاهی یا دادسرای جنایی مراجعه کنند.

کد خبر 111391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز