شنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

گروه شهری: گرمای هوا که موجب شد هیات دولت 20 و21 تیر را برای مقابله با آسیب‌های احتمالی تعطیل اعلام کند از روز سه‌شنبه کاهش خواهد یافت.

البته این در حالی است که سازمان هواشناسی کشور آسمان اکثر نقاط کشور را در 2روز آینده صاف پیش‌بینی و اعلام کرده که همچنان 10استان کشور فردا هم دمای بیش از 40درجه را تجربه خواهند کرد.

پرویز رضازاده، رئیس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با اعلام اینکه علت تعطیلی روزهای یکشنبه و دوشنبه نگرانی بابت تداوم گرمای هوا در روزهای گذشته و چند روز آینده بوده، گفت که در حدود 10 روز گذشته وضعیت دمای هوای تهران و تعدادی از استان‌های کشور برای دولت نگران‌کننده بوده است و تداوم این گرما موجب شده تا تصمیم‌ برای تعطیلی این دو روز گرفته شود.

وی افزود: تا روز سه‌شنبه دمای هوا در این شرایط باقی می‌ماند اما از این روز تا پنجشنبه دمای هوا سه تا چهار درجه کاهش خواهد داشت و از شرایط موجود خارج می‌شود.

پیامدهای گرما

همچنین مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان تهران از جمله دلایل اعلام تعطیلی روزهای یکشنبه و دوشنبه را در استان تهران کاهش مصرف انرژی عنوان کرد و افزود: افزایش مصرف برق، خساراتی را به نیروگاه‌ها وارد کرده است.

محمودی افزود: با توجه به افزایش گرمای هوا، مصرف برق افزایش یافته است؛ به‌طوری که متأسفانه این موضوع موجب وارد آمدن خساراتی به شبکه و سیستم‌های برق‌رسانی شده به شکلی که اداره‌کل برق استان مجبور شد قطعی‌هایی را در ساعات پیک مصرف در برخی از مناطق استان اعمال کند.

محمودی با اشاره به اینکه خطر خوداشتعالی علفزارها و جنگل‌های اطراف استان تهران از جمله مشکلاتی است که افزایش دمای هوا موجب بروز آن شده است، گفت: طی روزهای اخیر شاهد آتش‌سوزی‌هایی در جنگل‌های اطراف شهرستان‌های شمیرانات و دماوند بوده‌ایم که برای پیشگیری و کاهش خسارات احتمالی این حوادث، آتش‌نشانان این مناطق آماده‌باش هستند.

وی از جمله اقدامات اداره کل ستاد مدیریت بحران را استقرار گشت‌های غریق نجات در حاشیه رودخانه‌ها عنوان کرد. سازمان هواشناسی کشور نیز در آخرین پیش‌بینی،  آسمان تهران را طی امروز و فردا صاف پیش‌بینی کرد که حداقل و حداکثر دما در این دو روز با یک درجه کاهش نسبت به روز شنبه به 30 و 41 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین در روزهای آینده،  استان‌های خوزستان و قم با حداکثر دمای 46 و 45 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 111305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز