جمعه ۱۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

ولینگتون: در یک حراجی عجیب در نیوزیلند یک دسته موی ناپلئون بناپارت، امپراتور فرانسه به قیمت بیش از 13 هزار دلار به فروش رسید.

 گفته می‌شود این دسته مو پس از مرگ ناپلئون در سال 1821 از سر او جدا شده است. در این حراجی در مجموع 40 شی متعلق به ناپلئون با قیمتی بیش از 100 هزار دلار به مجموعه‌دارانی از کشورهای مختلف جهان فروخته شد.

گفته می‌شود این اشیا را یک مامور پلیس انگلیس که در زمان تبعید ناپلئون در جزیره سنت هلن همراه او بوده است جمع‌آوری کرده است. دفترچه خاطرات این مامور پلیس که شامل مکالماتش با ناپلئون است در این حراجی به قیمت 6 هزار و 600 دلار به فروش رسید.

عاقبت سرقت از خانه یک کشتی‌گیر

لندن: یک سارق بد شانس انگلیسی در موقع دزدی  با یک صاحبخانه کشتی‌گیر مواجه شد! لی کریستی،38‌ساله در حالی که بعد از دزدیدن یک لپ‌تاپ قصد خارج شدن از این خانه را داشت ناگهان آدام کالینوسکی را با وزن 130 کیلوگرم دید و خیلی سریع متوجه شد که دیگر راه فراری ندارد.

صاحبخانه کشتی‌گیر در کسری از ثانیه لی‌کریستی را   زمین زد و این دزد بیچاره مجبور به گریه و التماس شد. آقای کالینوسکی می‌گوید زمانی که این دزد قصد فرار از دست او را داشته مجبور شده است یک مشت جانانه به صورتش بزند. وقتی ماموران پلیس پس از تماس همسایه‌ها به این خانه رسیدند این دزد درخواست می‌کرد که هر چه سریع‌تر دستگیر شود و به زندان برود.

خودروی پرنده، مجوز پرواز گرفت

واشنگتن:  رویای داشتن یک خودروی پرنده که بتوان با آن در موقع ترافیک خیابان‌ها پرواز کرد به واقعیت نزدیک شد. سازمان هوا و فضای آمریکا برای نخستین‌بار مجوز پرواز چنین وسیله‌ای را که قرار است به زودی به تولید انبوه برسد صادر کرد.

این خودرو که قابلیت حمل 2 سرنشین را دارد در موقع لزوم بدون نیاز به پیاده شدن راننده می‌تواند تبدیل به یک هواپیمای سبک شود. این هواپیما قابلیت بلند شدن و فرود آمدن در محوطه‌های عمومی با داشتن 762‌متر فضای باز را دارد. راننده یا خلبان چنین وسیله‌ای باید گواهینامه پرواز با آن را دریافت کند و به طور کامل با نکات ایمنی استفاده از این ماشین آشنا باشد.

بال‌های این هواپیما در هنگام حرکت در خیابان به صورت خودکار در کنار آن جمع می‌شود. این  خودروی پرنده می‌تواند 740‌کیلومتر در آسمان پرواز کند.

مرد عنکبوتی با استفاده از جاروبرقی

کمبریج:  یک دانش‌آموز انگلیسی آنقدر تحت تاثیر شخصیت سینمایی مرد عنکبوتی قرار گرفته که وسیله‌ای برای بالا‌رفتن از دیوار صاف ساخته است! هیبیکی کنو،13 ساله برای ساخت  دستگاه ویژه خود برای بالا رفتن از دیوار از موتورهای 2 جاروبرقی صنعتی استفاده کرده است.

او این موتورها را که با استفاده از لوله به 2 صفحه چوبی  متصل شده‌اند در محفظه‌ای ویژه به پشت خودش می‌بندد و مثل آب خوردن از دیوار بالا می‌‌رود. البته معلم‌های مدرسه این پسر برای نمایش این اختراع عجیب و غریب مجبور شدند نکات ایمنی را رعایت کنند و زیر دیوار کیسه‌های بادی قرار دهند.

مادر هیبیکی کنو هم از ساخته پسرش دل خوشی ندارد و به هیچ عنوان اجازه استفاده از دستگاه را به او نمی‌دهد. به عقیده مادر این پسر این اختراع می‌تواند مورد سوء استفاده سارقان قرار گیرد!

کد خبر 110777

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز