جمعه ۱۱ تیر ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتقادها از سفر صدراعظم آلمان به آفریقای جنوبی برای حضور در مسابقه یک چهارم نهایی تیم ملی آلمان افزایش یافته است

روزنامه سوئیسی تاگس آنسایگر گزارش داد، انجمن مالیات دهندگان آلمان (BdSt) از آنگلا مرکل خواسته است از حضور در این رخداد ورزشی صرف نظر کند.

کارل هاینس دکه (Karl Heinz Däke)، رییس انجمن مالیات دهندگان آلمان به روزنامه "پاسائر نوین پرسه" (Passauer Neuen Presse) گفته است: چنین پروازی در وضع کنونی سیگنالی کاملا غلط ارسال می کند. این سفر کاملا بی معنی است.

دکه در این رابطه به گزارش های منتشر شده از مشکلات دولت آلمان و بسته اقتصادی برای این کشور اشاره کرد و گفت: یک ساعت سفر هوایی با هواپیمای دولتی به وضوح بیش از 10 هزار یورو هزینه دارد. نمی توان از جیب مالیات دهندگان برای دیدن مسابقه یک چهارم نهایی چنین مبلغی را خرج کرد.

حزب سبزها هم به خاطر هزینه ها در مخالفت با حضور در رقابت های یک چهارم نهایی سخن گفته و دعوت مرکل را برای همسفر شدن با او رد کرده اند. در نامه رناته کوناست (Renate Künast) و یورگن تریتین (Jürgen Trittin)، ریاست حزب سبزها در فراکسیون پارلمان آلمان که در روزنامه زود دویچه سایتونگ هم درج شده، آمده است: ما معتقد به پیروزی هستیم و فکر نمی کنیم در مرحله یک چهارم نهایی از جام خداحافظی کنیم، برای همین متاسفانه باید دعوت شما را رد کنیم. تیم ملی همچنان نیمه نهایی و نهایی را پیش روی خود دارد.

مرکل روز چهارشنبه به فراکسیون های حاضر در پارلمان آلمان نامه نوشته و از آنها خواسته بود یک نماینده را برای همسفر شدن با او به آفریقای جنوبی معرفی کنند. وی امروز به آفریقای جنوبی سفر می کند.

کد خبر 110759

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز