چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

لندن: وزارت امور‌خارجه انگلیس اعلام کرده است که سفیر آمریکا در این کشور با داشتن بیشترین بدهی به پلیس راهنمایی و رانندگی،

در صدر جدول رانندگان متخلف  قرار دارد. در گزارش وزارت امور خارجه انگلیس اعلام شده است که سفرای کشورهای مختلف 36 میلیون پوند( 54 میلیون دلار) عوارض به دولت انگلیس بدهکار هستند.

در راس فهرست این بدهکاران متخلف سفیر آمریکا با 5‌میلیون و 750‌هزار دلار بدهی قرار دارد. بر‌اساس قوانین انگلیس رانندگان برای ورود به مرکز لندن در ساعت اوج ترافیک باید  روزانه 12‌دلار به دولت عوارض پرداخت کنند. همچنین سفیران کشورهای خارجی برای تخلفات دیگر رانندگی 805‌هزار دلار بدهکار هستند.

سوغاتی 100 تریلیون دلاری جام جهانی!

کیپ‌تاون:  طرفداران فوتبال که برای دیدن بازی‌های جام‌جهانی به آفریقای جنوبی سفر کرده‌اند این روزها در این کشور یک سوغاتی ویژه کشف کرده‌اند. این سوغاتی اسکناس 100‌تریلیون دلاری (000/000/000/000/100 دلار) زیمبابوه است که این روزها بازار فروش آن در شهرهای آفریقای جنوبی حسابی سکه است.

بسیاری از طرفداران فوتبال که با پرداخت حدود 16‌دلار آمریکا می‌توانند یکی از این اسکناس‌ها را به‌دست بیاورند می‌گویند این اسکناس با رقم عجیب و غریب آن بهترین هدیه برای دوستان وخانواده‌شان خواهد بود. زیمبابوه به‌عنوان یکی از همسایه‌های آفریقای جنوبی از تورم شدید اقتصادی(بیش از 231میلیون درصد) رنج می‌برد و دولت این کشور مجبور به چاپ اسکناس با رقم‌های بسیار درشت شده است.

در جست و جوی خوشبختی با فیل سفید

راکین: دولت میانمار می‌گوید  با به‌دست‌آوردن یک فیل سفید، خوشبختی  و رفاه در انتظار مردم این کشور است! رسانه‌های دولتی میانمار اعلام کرده‌اند که بعد از مدت‌ها جست‌وجو، این فیل کمیاب موسوم به فیل سفید به دام افتاده است.

وقتی اوایل امسال شایعه شد در جنگل های واقع در غرب این کشور، یک فیل سفید دیده شده است، ارتش یک گردان از نظامیان خود را فرستاد تا این فیل را پیدا کند. فیل سفید در میانمار به عنوان مظهر ثروت و  قدرت شناخته می‌شود.

پوست این فیل  بر خلاف نامش قهوه‌ای متمایل به قرمز است. به احتمال زیاد این فیل به‌زودی به پایتخت میانمار منتقل و به ژنرال تین شیو، رهبر دولت نظامی این کشور اهدا می‌شود. در سال 2001‌هم با به‌دام افتادن یک فیل سفید مسئولان این کشور اعلام کردند مردم در رفاه خواهند بود!

مادربزرگ 82 ساله در اوج فعالیت

لندن:  یک مادربزرگ 82‌ساله این روزها ثابت کرده است که هیچگاه برای انجام هیچ کاری دیر نیست! میرا استنفورد اسمیت که همیشه رویای چاپ رمان‌هایش را در سر داشته اکنون قرارداد نوشتن 3‌رمان را  امضا کرده است.

این مادربزرگ که متولد شهر برایتون است اعلام کرده که  بعد از شنیدن پیشنهاد قرارداد انتشارات هونو زبانش بند آمده است. میرا استنفورد اسمیت چند وقت قبل وقتی که یک داستان کودکانه‌اش در رادیو مورد استقبال قرار گرفت تصمیم  گرفت اولین رمانش را بنویسد.

وی فکر می‌کرد که مسئولان انتشارات هونو دست‌نویس‌های رمان او را رد می‌کنند و برایش پس می‌فرستند. این خانم به قدری از تماس و پیشنهاد مسئولان این انتشارات جا خورد که تلفن  را قطع کرد و مجبور شد پس از آرام‌شدن،  دوباره به آنها زنگ بزند!

کد خبر 110735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز