سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

آرین روبن، بازگشت باشکوهی برای هلند داشت؛ یک گل زد و هیجان را دو باره به تیمی که از بازی دفاعی‌اش انتقاد می‌شود بازگرداند؛ هلند 2 بر یک از سد اسلواکی گذشت.

در مرحله یک هشتم جام جهانی، وسلی اسنایدر هم در دقیقه 84 یک گل دیگر زد تا تک گل اسلواکی در دقیقه 93 تاثیری روی بازی نداشته باشد. چیزی که بیشتر از همه در این بازی به چشم آمد،

بازگشت آرین روبن بود. روبن به‌خاطر مصدومیت همسترینگ، تمام بازی‌های مرحله گروهی – به‌استثنای 17 دقیقه‌ای که مقابل کامرون به زمین آمد - را از دست داد اما نشان داد وقتی که در زمین باشد چه معنای تازه‌ای به تیم هلند می‌دهد.

ولادیمیر وایس سرمربی تیم اسلواکی پیش از بازی گفته بود که بازیکنانش 3 روز است برای مهار او تمرین می‌کنند‌ اما مدافعان اسلواکی هم به آن مدافعانی پیوستند که می‌دانند روبن چه خطر بالقوه‌ای است ولی نمی‌توانند مقابل او کاری کنند. وایس پس از بازی درباره روبن گفت: وقتی که دیدم او در ترکیب تیم قرار دارد می‌دانستم که می‌تواند وضعیت تیم را تا 50 درصد بهبود بخشد و خب حق با من بود.

بازی خوب روبن در کنارهم‌تیمی‌هایش هلند را به‌راحتی به بازی برزیل رساند. پس از بازی، وایس گفت: در تمام بازی، هلند از ما قوی‌تر بود. این باعث شرم نیست. با این حال ما هم فرصت‌هایی داشتیم تا گلزنی کنیم اما نتوانستیم.

در کنار وایس، برت فان مارویک سرمربی هلند هم از برتری هلند و تاثیر روبن بر بازی صحبت کرد. او گفت: واقعا شگفت‌انگیز است. پس از چنان مصدومیتی او توانست چنین گلی بزند.
در فهرست افرادی که بازگشت روبن را برای تیم ملی مفید دانسته‌اند می‌توان الیه‌رو الیا، وسلی اسنایدر و فان‌برونکهورست کاپیتان تیم را هم مشاهده کرد. فان‌برونکهورست درباره روبن گفت: او بازیکن خطرناکی است که مدافعان را به زانو در‌می‌آورد. بسیار خوشحالم که او به تیم بازگشته است.

اما این بازگشت باشکوه هم منتقدان تیم هلند را خاموش نکرده است . آنها همچنان به بازی دفاعی تیم فان مارویک خرده می‌گیرند. خود بازیکنان هم می‌دانند که تیمشان دفاعی بازی می‌کند اما با این حال می‌گویند اتفاق مهم این است که هلند 4 بازی را با پیروزی در جام پشت‌سر گذاشته.

مارک فان بومل پس از بازی در این باره گفت: ما می‌خواهیم زیبا بازی کنیم اما همیشه نمی‌شود این طور بازی کرد. مهم این است که ما به یک‌چهارم نهایی صعود کرده‌ایم. ما می‌دانیم که چکار می‌کنیم.

اما شاید تنها خود آنها می‌دانند که چکار می‌کنند. یوهان کرایف مهاجم سابق تیم ملی هلند در روزی که تیم ملی کشورش اسلواکی را شکست داد، تیم شیلی را هلند جدید دنیا معرفی کرد و گفت: همیشه کیفیت بازی ما برای طرفداران جذاب بوده است. ما شاید هرگز جام را نبرده باشیم اما تمام دنیا درباره ما حرف می‌زد.

شیلی اما این نقش را از ما گرفته است.فان مارویک که پیش‌تر هم به این انتقادها پاسخ گفته بود باز مجبور شد از بازی تیمش دفاع کند: من فکر می‌کنم در بازی‌هایی که داشته‌ایم همان‌طور که دیده‌اید مالکیت توپ را در کنترل داشته‌ایم و نگذاشته‌ایم فضایی برای تیم رقیب باقی بماند. ما تنها می‌خواهیم ببریم و فکر نمی‌کنم که داریم بد کار می‌کنیم.‌

به پشتوانه همین عملکرد تیمی است که او بعد از بازی با اسلواکی از قهرمان شدن صحبت کرد: ما اینجا تنها و تنها برای یک هدف آمده‌ایم. به‌عنوان ورزشکار، ما می‌خواهیم به جایزه بزرگ برسیم. ما در جام‌جهانی هستیم و می‌خواهیم برنده آن باشیم.

اولین کار آنها برای  رسیدن به  جایزه بزرگ این است که از سد برزیل، قهرمان 5 دوره جام جهانی بگذرند؛  کاری که درک کویت معتقد است هلند توان انجام آن را دارد: می‌خواهیم دنیا را متقاعد کنیم که ما می‌توانیم برزیل را شکست دهیم. ما تا اینجا همه بازی‌ها را برده‌ایم و تنها یک چیز برایمان مهم است؛ بردن بازی‌ها و این چیزی است که ما انجام داده‌ایم.

کد خبر 110641

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز