گروه شهری: تابستان امسال، همزمان با شب نشینی خانواده‌های تهرانی در بوستان‌ها، شهرداری تهران 3760 سامانه نشاط در بوستان‌های محلات تهران ایجاد کرده است.

به گزارش همشهری، سامانه‌های نشاط شهرداری امسال با رویکرد مشارکت افراد محلی، در بوستان‌های شهر تهران برگزار می‌شود. رویکرد مشارکتی در برپایی سامانه‌های نشاط در دو سالی که از اجرای این طرح می‌گذرد چندان محسوس نبود اما امسال تاکید شهرداری بر مشارکت محلی در برپایی این سامانه‌هاست.

به گفته رمضانی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، افراد مستعد در هر محله توسط شورایاری‌ها، مدیریت محله و... شناسایی می‌شوند و از ظرفیت و توانمندی‌های افراد هر منطقه، در برپایی سامانه‌های نشاط استفاده می‌شود. برپایی این سامانه‌ها از 4 تیر ماه آغاز شده و تا 15 مرداد ادامه دارد.

در هر محله تهران در ایام تابستان 10 سامانه نشاط برپا می‌شود. عبدالله رمضانی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در مورد برنامه‌هایی که این سازمان، برای ایام فراغت شهروندان در بوستان‌ها در نظر گرفته است،

به سامانه‌های نشاط اشاره کرد و گفت: امسال سامانه‌های نشاط در 2 گروه محله‌ای و منطقه‌ای بر‌پا می‌شود. رویکرد محله محوری با هدف ارتقای هویت محله‌ای، تقویت مشارکت، برخورداری از امکانات فرهنگی هنری در هر نقطه از محله و بوستان‌ها و توسعه شادی و سرور در محلات انجام می‌گیرد، اما سامانه‌های نشاط منطقه‌ای،

در ابعاد گسترده‌تر در مناطق برپا می‌شود.  به گفته رمضانی، سامانه نشاط شامل مجموعه برنامه‌هایی است که از ساعت 4.5 بعدازظهر تا 2 ساعت بعد از اذان مغرب، در بوستان‌های تهران برپا می‌شود.

بخش نخست برنامه که قبل از اذان برگزار می‌شود شامل برپایی غرفه‌ها و ایستگاه‌هایی با موضوع برپایی مسابقات اذان، مداحی، قرآن، تفریح و سرگرمی، آمادگی جسمانی، ورزش سالمندان، بازی‌های رایانه‌ای، خوشنویسی، کتابخوانی،  گل و گیاه، کار‌آفرینی، صنایع‌دستی و... است.

این ایستگاه‌ها و غرفه‌هابالغ بر40موضوع  است. این غرفه‌ها تا قبل از اذان مغرب دایر هستند و بعد از آن به‌مدت 2 ساعت در محوطه باز پارک، جُنگ  اجرا می‌شود.

کد خبر 110574

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز