همشهری آنلاین: معاون اداری و مالی وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه خواجه نصیر از تهران به مراغه نخواهد رفت، از تصمیم وزارت علوم و رئیس دانشگاه خواجه نصیر برای ساماندهی این دانشگاه در حریم تهران خبر داد.

علی اکبر متکان در گفتگو با مهر گفت: خبر انتقال دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از تهران به مراغه را برای بار اول است که می شنوم. به عنوان معاون اداری و مالی وزارت علوم از موضوعی که استاندار آذربایجان شرقی مبنی بر انتقال این دانشگاه به مراغه مطرح کرده است اطلاعی ندارم. به نظر می رسد استاندار نظر خود را گفته باشد.

معاون اداری و مالی وزارت علوم اضافه کرد: رئیس دانشگاه خواجه نصیر و وزارت علوم در صدد هستند دانشگاه خواجه نصیر را به مکان مناسبی در حریم و اطراف تهران منتقل کنند.

استاندار آذربایجان شرقی پنجشنبه در کارگروه شورای آموزش و پرورش استان از انتقال دانشگاه خواجه نصیر به شهرستان مراغه در راستای تراکم زدایی از پایتخت و تامین عدالت در کشور خبر داده بود.

احمد علیرضا بیگی اظهار داشته بود: موضوع تامین عدالت از جمله دغدغه‌های دولت دهم بوده که با سبک کردن پایتخت و تراکم زدایی سعی در رسیدن به این مهم بوده که ما نیز برای رسیدن به این هدف باید از طرح مطرح شده دولت حمایت کنیم.این  طرح بر مبنای تفکر عدالت محور بوده و انتقال دانشگاه خواجه نصیر از تهران به شهرستان مراغه فرصت مناسبی برای این استان محسوب شده و باید زمینه را برای این تصمیم گیری فراهم کرد.

بیگی با تاکید بر پیشنهاد رئیس جمهور مبنی بر انتقال دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به شهرستان مراغه خاطرنشان کرده بود: این پیشنهاد احمدی نژاد نشان دهنده تفکر عدالت محور وی بوده و مسئولان استانی باید شرایط تصمیم گیری این امر را برای دولتمردان فراهم کنند. تحقق این پیشنهاد منشا خیر و برکت بزرگی برای شهروندان مراغه شده و باعث رشد و شکوفایی آن منطقه می‌شود.

کد خبر 110404

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز