جمعه ۴ تیر ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: زندانی مشهور به "آدم خوار شهر روئن" دستکم 50 سال دیگر در زندان می‌ماند.

اشپیگل آنلاین از پاریس گزارش داد، هیات منصفه این شهر شمالی فرانسه این زندانی را به جرم "قتل، شکنجه و بربریت" به 30 سال حبس و 20 سال بازداشت پیشگیرانه محکوم کرد.
این مرد تکه‌ای از ریه یک هم بندی خود را خورده بود. قاضی دادگاه روانی بودن این فرد را رد کرد.

نیکلاس سی. (Nicolas C.) که در زمان وقوع جنایت 35 سال داشت، در ژانویه 2007 در زندان روئن یک هم بندی خود را کشت و یک تکه از ریه او را خورد.

وی فکر می‌کرد قلب قربانی خورده است. سی. هیچ گاه انجام این جنایت را تکذیب نکرد. وی گفت: من این کار را کردم چون برایم جالب بود. هیچ کس به من توجه نمی‌کرد. من کمک خواسته بودم و گفته بودم مرد خطرناکی هستم. من این کار را کردم تا جدی گرفته شوم.

گر چه او خطرناک تلقی شده بود، اما در موقع وقوع جنایت با دو زندانی دیگر در یک سلول نگهداری می‌شد. در دعوا به خاطر نظافت سلول، وی هم بندی 31 ساله خود را با یک کیسه زباله خفه می‌کند. بعد او قفسه سینه قربانی را می‌شکافد و تکه‌ای از ریه او را می‌خورد. او با زندانی سوم کاری نکرد.

سی. درباره تاتوی صورتش گفته است. در این خطوط "آرواره مرگ، اشک‌هایی به رنگ آبی و یک فرشته" می‌بیند. وی گفت می‌خواسته روح قربانی‌اش را با خود داشته باشد.

بنا به گزارش رسانه‌ها، سی. زمانی که کودک بود مادرش را ترک می‌کند. او در مهدکودک به وضوح مشکلات روانی داشت. او در سنین 6 تا 14 سالگی دچار "گرایش‌های شیزوفرنی" بود. نهایتا سی. به یک جنایتکار تبدیل شد.

فبین پیشوتینو (Fabien Picchiottino)، وکیل وی گفت: او آدم کشته، چون دیوانه است، کاملا دیوانه. آدم دیوانه را محکوم نمی‌کنند، درمان می‌کنند.

نمایندگان قربانی هم همین عقیده را داشتند. اما کارشناسان اختلاف نظر داشتند و اکثریت از مسوولیت محدود سی. سخن گفتند. اما دادگاه عقیده دادستان را پذیرفت که اعلام کرد: مردی که ایجاد وحشت کند، ضرورتا دیوانه نیست.

کد خبر 110374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز