گروه شهری: به‌دنبال تصویب طرح افزایش دوره سوم شوراهای اسلامی شهرها تا انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری، ماده واحده افزایش دوره خدمت شهرداران و دهیاران نیز تصویب شد.

ماده واحده افزایش دوره شهرداران و دهیاران به پیشنهاد علی اصغر یوسف‌نژاد، نماینده ساری، دیروز در صحن علنی مجلس طرح و به تصویب نمایندگان رسید.

ماده واحده قانون تجمیع انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی و شهرداران و دهیاران با دوره یازدهم ریاست‌جمهوری مصوب 28/2/87 به این شرح است:
با افزایش طول دوره سوم شوراهای اسلامی شهرها تا برگزاری انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری،  انتخابات چهارم شوراهای اسلامی شهرها و ریاست‌جمهوری همزمان برگزار می‌شود.

شروع به کار دوره چهارم شوراهای اسلامی شهرها یک ماه پس از آغاز دوره ریاست‌جمهوری یازدهم خواهد بود.عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و از طراحان اصلی تمدید دوره خدمت شهرداران و دهیاران تا زمان انتخابات ریاست‌جمهوری،  تصویب این پیشنهاد را گامی در راستای رفع ابهام از طرح تجمیع انتخابات دانست و گفت: مدیریت شهری با تصویب این طرح با آرامش و دقت نظر بیشتری می‌تواند برنامه‌هایش را ادامه دهد.

به گزارش سما، علی اصغر یوسف نژاد با اشاره به اینکه مدیریت شهری با مصوبه امروز مجلس، همچنان برنامه هایش را ادامه خواهد داد گفت: شورای شهر و روستا همچنان اختیار استیضاح و برکناری شهرداران را دارند. اما با آغاز زمان افزایش یافته (مدت زمان 2ساله) در شوراها نیازی به انتخاب شهردار جدید نیست.

وی در ادامه توضیح داد: یکی از ابهاماتی که طرح تجمیع انتخابات داشت این بود که مدیران شهری در زمان اضافه شده به دوره شوراها چه وضعی خواهند داشت. برای اینکه این ابهام در قانون وجود نداشته باشد به همراه تعدادی از دوستان پیشنهاد افزایش دوره خدمت شهرداران را ارائه کردیم که مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: مصوبه مجلس باید برای مدیران شهر هم تعیین تکلیف می‌کرد تا مصوبه‌ای بدون ابهام داشته باشیم. بر این اساس رای مجلس علاوه بر رفع ابهام از مصوبه تجمیع انتخابات،  نیاز به انتخاب شهرداران و دهیاران جدید را برای دوره تمدید شده از بین می‌برد.

کد خبر 110339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز