همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با گذراندن مصوبه‌ای به دولت اجازه دادند نسبت به تاسیس استان البرز به مرکز شهر کرج اقدام کند.

امروز در جلسه علنی مجلس کلیات لایحه تاسیس استان البرز به مرکزیت کرج مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان پس از استماع اظهارات نمایندگان موافق و مخالف با 144 رای موافق، 41 رای مخالف و 19 رای ممتنع از 213 نماینده حاضر درمجلس با کلیات آن موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه به دولت اجازه داده می شود نسبت به تاسیس استان البرز به مرکزیت کرج و مشتمل بر شهرستانهای کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد اقدام کند.

بر اساس این مصوبه شهرستان کرج به مرکزیت شهر کرج شامل بخش های مرکزی، آسارا و اشتهارد خواهد بود.

شهرستان نظرآباد به مرکزیت شهر نظرآباد شامل بخش های مرکزی و تنکمان و شهرستان ساوجبلاغ به مرکزیت شهر هشتگرد شامل بخش های مرکزی، چندار، چهارباغ و طالقان خواهد بود.

بر اساس ماده 2 این لایحه با انتزاع شهرستانهای یاد شده از محدوده استان تهران، کارکنان سازمانی وسایل و تجهیزات، بودجه و اعتبارات موجود به تناسب جمعیت و وضعیت جغرافیای از محل امکانات قبلی کسر و به استان جدید منتقل می شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس پس از بررسی جزئیات این لایحه و تصویب آن گفت: تصویب این لایحه بر کرجی ها مبارک باشد.

شهرستان کرج درحال حاضر جزو استان تهران است و درصورت تائید مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان، به مرکز یک استان مستقل تبدیل می‌شود.

کد خبر 110289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز