همشهری آنلاین: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از ساخت دهکده هنرهای صنایع دستی کشورهای حاشیه خزر در استان خبر داد.

امید عزیزی در گفتگو با مهر افزود: امسال برای اجرای این طرح 25 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی براین که چرا هنوز از ساخت بازارچه‌های عرضه محصولات صنایع دستی گیلان که بیش از چهار سال از زمان تصویب آنها یعنی در سفر اول رئیس جمهور به گیلان می گذرد خبری نیست، اظهار داشت: کمبود اعتبار مهمترین مشکل اجرای این طرح است.

رئیس میراث فرهنگی گیلان با بیان این که تاکنون فقط چهار میلیارد ریال، آن هم برای اجرای مطالعات این طرح اختصاص یافته است، گفت: این بازارچه‌ها در هر 16 شهرستان گیلان ساخته شده و وسعت هر کدام  بیش از دو هزار متر مربع خواهد بود.

وی همچنین به نقش صنایع دستی در اقتصاد اشاره کرد و افزود: کمک به توسعه اقتصادی، ایجاد شغل، سرمایه‌گذاری اندک و بهره‌وری بالا از جمله این مزیتهاست.

عزیزی صنایع دستی را اصلی‌‌ترین سند هویت تاریخی یک ملت‌ دانست و خاطر نشان کرد: صنایع دستی بخشی از میراث فرهنگی ماست، نسل امروزی باید بداند که از چه پشتوانه فنی، تکنیکی و هنری برخوردار بوده است.

وی یاد آور شد: با توجه به اقتصاد و معیشت غالب کشاوری و دامداری در استان گیلان، اکثر صنایع دستی بومی و سنتی نیز در راستای این موضوع شکل گرفته و تأثیرگذار بوده‌‌اند.

کد خبر 110282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز