همشهری آنلاین: در دهمین شب نورانی ماه خدا، رجب المرجب شب شکفتن یگانه گل بوستان رضوی جوادالائمه، سراسر کشورمان غرق در شور و سرور است.

در شهر مقدس مشهد،‌ حرم مطهر حضرت رضا (ع) امشب چراغانی میلاد مهر سپهر آل محمد و میزبان جمع دلدادگان خاندان عشق است که با دل‌هایی شیفته و شیدایی آمده اند تا همچو پروانه در طواف ضریح ملکوتی رضای آل محمد، او را به عزیزش جواد سوگند دهند و زیباترین آرزوهایشان را از خوان کرامت او طلب کنند.

به همین مناسبت امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء جشن میلاد دردانه صدف جود و کرم ، حضرت امام جواد (ع) و مراسم پر فیض دعای توسل در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

در این مراسم سخنرانان و مداحان و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با بیان فضایل نهمین پیشوای اهل دل و مولودیه خوانی و مداحی دل های مشتاق زائران رضا را چون کبوترانی عاشق از مشهد پاکش روانه صحن و سرای حرم شریف کاظمین می‌کنند.

ساعت 9 صبح فردا نیز جشن میلاد آن حضرت در رواق امام خمینی حرم رضوی برگزار خواهد شد.

همچنین در شب ولادت جواد الائمه حضرت امام محمد تقی (ع) مجالس جشن و شادی در قم برپاست.

به همین مناسبت ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) امشب با حضور در بارگاه ملکوتی بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) میلاد با سعادت نهمین امام شیعیان را به پیشگاه عمه آن امام همام تبریک و تهنیت می گویند و سخنرانان فضائل و مناقب حضرت امام محمد تقی (ع) را بیان و مداحان مدیحه سرایی می کنند.

مراسم جشن میلاد خجسته جواد الائمه در مساجد بویژه مسجد مقدس جمکران و اماکن مذهبی استان قم هم برگزار است.

در سایر شهرها از جمله تهران نیز مجالس جشن و سرور برپاست.

کد خبر 110264

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز