همشهری آنلاین : معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در سال 89 گفت: ظرفیت پذیرش نهایی در آزمون کارشناسی ارشد امسال دو هزار و 696 نفر است.

دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: آزمون طی روزهای 27 و 28 خرداد در 51 رشته، 27 حوزه امتحانی و 24 شهر برگزار شد و نتایج نهایی نیز بر اساس اعلام تقویم زمانی مرکز سنجش در شهریورماه اعلام می شود.

وی در مورد ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال 89 یادآور شد: مجموع ظرفیت پذیرش در سال جاری دو هزار و 696 نفر است که با توجه به ظرفیت یک هزار و 816 نفری سال گذشته 48 درصد رشد داشته است.

محققی خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد گروه پزشکی در سه بخش دانشگاههای وابسته به وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و شعب بین الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی تعریف شده است.

بر این اساس دو هزار و 232 نفر در دانشگاه‌های علوم پزشکی، 87 نفر در دانشگاه آزاد و 377 نفر نیز در شعب بین الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی در مناطق آزاد پذیرفته می شوند.

وی گفت: 43 هزار و 858 نفر در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در 51 رشته به رقابت پرداخته اند که اسامی نهایی پذیرفته شدگان کلیه رشته ها در نیمه شهریورماه اعلام خواهد شد.

به گزارش مهر، آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در روزهای پنجشنبه و جمعه 27 و 28 خرداد در 51 رشته و 24 شهر برگزار شد. کلید اولیه سئوالات دوم تیرماه منتشر می شود. 

کد خبر 109966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز