گروه اجتـماعی: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی سراسر کشور از اول تیرماه آغاز می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان مطلب فوق گفت: ثبت‌نام در مقطع ابتدایی به‌صورت اینترنتی نیز امکان‌پذیر خواهد بود.فاطمه قربان   درخصوص علت ایجاد امکان ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی گفت: خانواده‌هایی که در تعطیلات تابستان قصد سفر دارند، بدون نگرانی می‌توانند از طریق اینترنت به ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس اقدام کنند.

وی افزود: بیشتر تمایل داریم که در هنگام ورود دانش‌آموزان به مقطع ابتدایی، والدین در مدارس حضور یافته و با مدیر، معاونان و پرسنل مدرسه آشنا شوند و هیچگاه ارتباط میان خانواده و مدرسه قطع نشود.

در همین زمینه،  معاون آموزشی و نوآوری سازمان آموزش و پرورش شهر تهران از اینترنتی‌شدن دریافت کارنامه خبر داد و گفت: در راستای خدمات دولت الکترونیک و کاهش سفرهای درون‌شهری همچنین صرفه‌جویی در وقت و هزینه اولیا از خردادماه امسال کارنامه‌های دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی شهر تهران اینترنتی شد و دانش‌آموزان می‌توانند با درج کد ملی خود که همان کد دانش‌آموزی آنها نیز محسوب می‌شود نتایج امتحانات خود را مشاهده کنند.

محمود حسینی با بیان اینکه تمام مدارس شهر تهران اعم از دولتی و غیردولتی، این خدمات الکترونیکی را به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند، افزود: کارنامه مقطع ابتدایی در هفته اول خرداد از طریق این سامانه قابل دسترسی بود و نتایج امتحانات دانش‌آموزان مقطع راهنمایی نیز در حال اعلام است.

به گفته حسینی، کارنامه دانش‌آموزان دبیرستانی نیز پس از آماده شدن سرورهای تمامی مناطق از سایت‌های آموزش و پرورش شهر تهران اعلام می‌شود.حسینی درباره پاسخگویی به نحوه اعتراض دانش‌آموزان به نتایج امتحانات نیز گفت: درصورتی که دانش‌آموزی نسبت به نتیجه امتحانات معترض بود باید به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کند.

وی همچنین درباره اینترنتی شدن ثبت‌نام دانش‌آموزان شهر تهران  افزود: طبق آیین‌نامه آموزشی ثبت نام برای سال تحصیلی جدید از اواسط تیر ماه آغاز می‌شود و سازمان آموزش و پرورش شهر تهران برای ارائه خدمات بهتر به دانش‌آموزان ثبت‌نام الکترونیکی را نیز راه‌اندازی کرده است و دانش‌آموزان با درج کدملی خود می‌توانند با توجه به مدرسه مقصد هر منطقه و محدوده جغرافیایی خود از طریق اینترنت در سال جدید تحصیلی ثبت نام کنند.

معاون آموزشی و نوآوری سازمان آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد: براساس دستور وزیر آموزش و پرورش مدارس دولتی حق دریافت هیچگونه شهریه‌ای را از دانش‌آموزان ندارند. وی در پایان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند جهت دریافت کارنامه و ثبت‌نام به آدرس‌های اینترنتی  www.tehranedu.ir و www.karn.tehranedu.ir مراجعه کنند.

کد خبر 109910

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز