رئیس جمهور بر طراحی و اجرای الگوی بومی توسعه برای استان‌های کشور تاکید کرد

 به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی نژاد امروز در دیدار 3 و نیم ساعته خود بـا فرهیختگان و نخبگان استان چهـارمحال و بختیاری گفت: نبود الگوی مناسب توسعه برای استانها مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی افزود: بعنوان مثال در برخی استان‌ها تقاضای احـداث پتروشیمی وجود دارد که ساخت هر مجتمع پتروشیمی دست کـم 5 هـزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد و این در حالیست که اشتغالزایی آن فقط 200 نفر است.

رئیس جمهور تصریح کرد اگر در استانی مانند چهارمحال و بختیاری 15هـزار هکتار زمین را بـا 750 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به باغ تبدیل کنیم بـرای 40 هـزار نفر می‌توانیم شغل ایجاد کنیم.

احمدی نژاد بـا بیان اینکه در دولت نهـم 6 بـرابر دولت گذشته طرح صنعتی ایجاد شده است گفت:نبود الگوی مناسب توسعه باعث شده است با وجود این همه طرح صنعتی همچنان کشور از معضل بیکاری رنج ببرد.

رئیس جمهور از استانداران، مدیران و نخبگان استان‌ها خواست براساس ظرفیت و توانمندی‌های استان طرح صنعتی، طراحی و ایجاد کنند.

احمدی نژاد بـه اهتمام دولـت بـرای ایجـاد اشتغال در زمینه کشاورزی اشـاره کرد و افزود : استانداران موظفند با هر دستگاه و یا مدیری که در روند فعالیت کار آفرینان بخش کشاورزی اختلال ایجاد کند به شدت برخورد کنند.

وی به اهتمام جدی دولت برای توسعه بخش ورزش کشور هم اشاره کرد وگفت: بودجه های عمرانی و قهرمانی ورزش امسال 4 تـا 5 بـرابـر افزایش یافته است.

رئیس جمهور از افزایش شمار بیماران قلبی و عروقی درکشور ابراز نگرانی کرد وگفت: متاسفانه قالب شدن فرهنگ استفاده از غذاهای غربی و کـم تحرکی مهمترین عـامل ایجاد این بیماری است.

احمدی نژاد از خانواده‌های ایرانی خواست استفاده از غذاهای بومی ایـرانی را جایگزین استفاده از غذاهای غربی کنند.

رئیس جمهور بـر تـوسعه ورزش همگـانی در بین خانواده هـای ایرانی تاکید کرد و خطاب به مسئولان ورزشی کشور گفت: تلاش کنید ورزش‌های همگانی را در بین همه خانواده‌ها به یک فرهنگ تبدیل کنید

کد خبر 109896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز