پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۵ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیا وبلاگ‌نویسی به نزدیکی نفطه اوج محبوبیتش رسیده است؟ مرشدان تکنولوژی در موسسه گارتنر چنین اعتقادی دارند.

به گزارش آسوشیتدپرس یکی از 10 پیش‌بینی این شرکت پژوهشی برای سال 2007 این است که شمار وبلاگ‌نویس‌ها در نیمه اول سال آینده میلادی در حد تقریبا 100 میلیون تثبیت خواهد شد.

دلیل این پیش‌بینی به گفته داریل پلامر یکی ار محققان موسسه گارتنر این است که اغلب افرادی که به تفتن با یاداشت‌های روزانه اینترنتی می‌پردازند، تا به حال آن را امتحان کرده‌اند. آنهایی که به این کار عشق می‌ورزند خود را متعهد به ادامه‌دادن آن می‌کنند، در حالیکه دیگران  از این کار خسته‌شده و آن را رها کرده‌اند.

پلامر می‌گوید: "بسیاری افراد به وبلاگ‌نویسی روی آورده و بعد آن را کنار گذاشته‌اند. همه فکر می‌کنند که چیزی برای گفتن دارند، اما زمانی که صحنه را در اختیار آنها می‌گذارید و از آنها می‌خواهید حرفشان را بزنند، تازه معلوم می‌شود واقعا حرفی برای گفتن دارند یا نه."

پلامر یادآور می‌شود که این رویداد را نباید ضربه‌‌ای به وبلاگ‌نویسی به حساب آورد، دینامیسم متوقف‌شدن در یک نقطه اوج همیشه رخ می‌دهد، گرچه  هنگام بروز در مورد پدیده‌‌ای که به با سرعت زیادی محبوبیت یافته اندکی باعث غافلگیری می‌شود.

کد خبر 10981

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز