گروه شهری: با هماهنگی ستاد معاینه فنی شهرداری تهران و انجمن خودروسازان کشور، برای خودروهای نو، برگه معافیت از معاینه فنی خودرو، با اعتبار 2ساله صادر می‌شود

به گفته وحید نوروزی رئیس ستاد معاینه فنی خودرو، این اقدام در ازای رعایت استانداردهای زیست‌محیطی توسط خودروهای تولید شده انجام می‌شود. نوروزی در توضیح مزایای این طرح می‌گوید: فرهنگ‌سازی‌ مهم‌ترین حسن این طرح است.

اگر سالانه 350 تا 400 هزار خودرو، دارای برچسب معافیت معاینه فنی 2ساله باشند، افراد دیگر نیز به انجام معاینه فنی تشویق می‌شوند. از سوی دیگر بعد از گذشت 2 سال نیز ضمن مکاتبه با صاحبان خودرو از آنها دعوت می‌شود تا هر چه زودتر برای معاینه فنی مجدد اقدام کنند.

نوروزی همچنین از استقبال قابل توجه اتوبوس‌های شرکت واحد از طرح معاینه فنی خودرو خبر داد و گفت: در سال گذشته 9200 دستگاه اتوبوس به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند و در سال‌جاری بعد از گذشته 2 ماه و نیم از اجرای طرح معاینه فنی اتوبوس‌ها، 2700 دستگاه اتوبوس تاکنون مراجعه کرده‌اند که این آمارها در مقایسه با سال‌های گذشته، نشان از استقبال بسیار خوب اتوبوس‌ها از این طرح دارد.

نوروزی در ادامه  با اشاره به اینکه میزان مراجعه‌رانندگان خودروهای شخصی و تاکسی در هیچ دوره‌ای همانند چند سال اخیر قابل توجه نبوده گفت: در سال 87 حدود 34 هزار دستگاه تاکسی و در سال 88 حدود 80 هزار دستگاه تاکسی به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه کردند که این میزان در 2ماهه اخیر سال 89، 15 هزار دستگاه بوده است که این روند حاکی از رشد قابل‌توجه در این زمینه است.

رئیس ستاد معاینه فنی خودرو،‌ با تاکید بر اینکه تاکسی‌ها به‌دلیل تردد زیاد، نیازمند 4 بار مراجعه در سال به مراکز معاینه فنی خودروها هستند، گفت: وزارت کشور باید نسبت به تست ادواری خودروهای گازسوز به‌خصوص تاکسی‌ها اقدام کند اما هنوز در راستای اجرای این تکلیف اقدامی را صورت نداده است؛

به همین دلیل مراکز معاینه فنی کلانشهرها تصمیم گرفتند مستقیما وارد این بخش شده و با همکاری بخش مربوط به تولید و نصب کیت‌های گازسوز اقدام کنند؛ چراکه سن تست ادواری خودروهای گازسوز و تاکسی‌ها از زمان تعیین شده عبور کرده و در واقع این خودروها بمب‌های متحرکی را با خود جابه‌جا می‌کنند.

کد خبر 109523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز