چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

برخی همسایه‌ها تصور می‌کنند یکی از مصادیق صرفه‌جویی و فنی بودن این است که چنانچه خودرو درست وسط کوچه نقص فنی پیدا کرد

در نبود مهارت فنی نیز همانجا به‌اصطلاح باید بادی به غبغب انداخت و دل و روده‌ خودرو را بیرون ریخت و شروع به آچارکشی کرد. جدای از چال‌سرویس کردن جوی، سنگین شدن ترافیک کوچه و سر و صدای ناشی از چکش‌کاری و آچارکشی برای تعمیر کردن خودرو، گاهی نیزقطعات فرسوده‌ای که تعویض  شده‌اند، همانجا رها شده و باقی اهالی کوچه باید آنها را جمع کنند.

به هر حال از آنجا که به قول قدیمی‌ها «کلاغ، روده‌ا‌ش در‌آمده بود، می‌گفت: من جراحم.» بهتر است در‌صورت ناآشنایی با مسائل فنی خودرو به‌جای بازی کردن نقش یک مکانیک ماهر، از یک مکانیک واقعی کمک بخواهیم یا تمرین مکانیک شدن را به حیاط منزل شخصی محدود کنیم.

شوت زباله به خانه همسایه

اگر آپارتمانی در طبقات میانی یک‌مجتمع اجاره کردید یا خریدید و بعد از مدتی متوجه شدید که پرنده‌های شهر علاقه زیادی دارند که به بالکن و لبه‌ پنجره منزل شما بیایند زیاد تعجب نکنید؛ آنها بهترین منبع آذوقه را برای خود پیدا کرده‌اند.

بعضی از ساکنان آپارتمان‌ها عادت کرده‌اند خرده پس‌مانده‌های غذا و زباله را که به هر دلیلی حوصله ندارند به سطل زباله برسانند یکراست از پنجره و بالکن خود راهی حیاط و البته بالکن و لبه‌های پنجره‌های واحدهای پایینی ‌کنند.

گهگاه آخر هفته‌ها اگر همسایه طبقه پایین‌تر  سری به بالکن و پنجره خود بزند متوجه  می‌شود که همسایه بالایی در هفته گذشته چه غذاهایی را میل کرده است. به هر حال بهتر است برای این مورد دست‌کم قانونی نانوشته برای اصلاح فرهنگ بعضی از این ساکنان آپارتمان‌ها در مجمع عمومی ساختمان به تصویب برسد تا آنها از بالکن و پنجره به عنوان سامانه شوت زباله استفاده نکنند. برای غذا دادن به پرنده‌ها به عنوان کاری پسندیده نیز بهتر است فضای دیگری انتخاب شود.

پرواز مرغ‌ مرده

شنیده‌ بودیم که به محض حرف‌زدن برخی، مرغ پخته هم خنده‌اش می‌گیرد اما اینکه مرغ ذبح شده به پرواز درآید را تا به قصابی سر محل نرفته باشیم نمی‌توانیم ببینیم. در آنجا مرغ‌هایی را می‌بینیم که بعد از یک پرتاب پرقدرت کف پیاده‌رو فرود می‌آیند و سپس در ویترین قصابی چیده می‌شوند.

با اینکه هر روز کارشناسان بهداشت بر این امر تاکید می‌کنند که مواد غذایی، به‌خصوص آن دسته‌ای که بسته‌بندی ندارند، نباید با محیط آلوده بیرون مانند زمین، تماس داشته باشند اما بعضی از فروشندگان مواد‌پروتئینی نه‌تنها این مسئله را مورد توجه قرار نمی‌دهند  بلکه با عجله در تخلیه بار، تا می‌شود به مواد‌غذایی لطمه  وارد می‌کنند.

در بعضی از فروشگاه‌ها مر‌غ‌ها هنگام تخلیه از خودروی حمل بار به داخل فروشگاه پرتاب می‌شوند. این در حالی است که بعضی از مرغ‌ها در این بین روی آسفالت و پیاده‌رو مملو از آلودگی می‌افتند. همچنین گهگاه فردی که مرغ‌ها را تخلیه می‌کند با  کفش معمولی روی مرغ‌ها می‌رود یا با چکمه‌های آلوده‌تر از کفش‌های معمولی.  

علائم تبلیغاتی

این اواخر استند‌ها و بنر‌های تبلیغاتی  بسیاری از نقاط سطح شهر را پوشانده است. اما نکته نه‌چندان جالب ماجرا اینجاست که حتی راهنمایی و رانندگی نیز از گزند این تابلو‌ها در‌امان نمانده‌اند.

برای نمونه روی برخی تابلو‌های راهنمایی و رانندگی نصب شده روی پل‌های عابر پیاده نیز می‌توان تبلیغاتی را مشاهده کرد که دید راننده‌ها را برای خواندن آن به کلی از بین برده است. حال آنکه با وجود این تابلو‌ها نیز میزان تخطی از قوانین رانندگی بالاست و حوادث ناشی از آن نیز هر روز بیمارستان‌ها و آرامگاه‌های شهر را مملو از مراجعان می‌کند.

کد خبر 109336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز