گروه شهری: گزارش شهرداری تهران در زمینه اجرای مصوبه تفریغ بودجه سال‌های 82، 83 و 84 به اعضای شورای شهر ارائه شد

muncipility

به گزارش روابط عمومی شورای شهر تهران در جلسه16 خردادقرارشد گزارش عملکرد کمیته مالی متشکل از حسابرسان مستقل منتخب شورای شهر، نماینده تام‌الاختیار شهرداری تهران و یکی از اعضای شورای شهر تهران هر 3ماه یک بار به شورای شهر ارائه شود.

همچنین مقرر شد موارد نقض شده اجرای بودجه شهرداری تهران که فاقد سند هستند تهیه وبه شورای شهر ارائه شود. حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر که از سوی شورا به‌عنوان نماینده شورای شهر در کمیته پیگیری و استیفای حقوق شهرداری تهران انتخاب شده،

با اشاره به عدم‌دعوت از نماینده شورا در جلسات حسابرسی که توسط کمیته اصلاح نظام مالی شهرداری تهران تشکیل شده است، گفت: در هیچ جلسه‌ای از نماینده شورا دعوت به عمل نیامده است.

وی خاطرنشان کرد: البته نمی‌توان منکر زحمات شهرداری تهران در شفاف‌سازی‌ مالی شد ولی مطمئن باشید در اصلاح مسائل مالی هنوز شبهاتی وجود دارد.اما حسین محمد پورزرندی معاون مالی و اداری شهرداری تهران در جریان ارائه گزارش تفریغ بودجه سال‌های 82 ، 83 و 84 شهرداری تهران،  به اعضای شورا این اطمینان را داد که کمیته نظام مالی شهرداری تهران تمام خواسته‌های اعضای شورای شهر را برآورده کرده و گزارش‌های خود را به‌صورت کتبی و شفاهی دراختیار اعضای شورای شهر قرار خواهد داد.

وی در باره اجرای بند اول این مصوبه که به اصلاح سیستم و روش‌های مالی شهرداری تهران اشاره دارد، افزود: حدود 285هزار نفر ساعت با صرف بودجه‌ای بالغ بر 2میلیارد و 700میلیون تومان توسط 8مؤسسه حسابرسی برای حسابرسی این سال‌ها هزینه شده است که 15درصد از کار باقی مانده است.

پورزرندی در توضیح دلیل اینکه 15 درصد از کار باقی مانده گفت: برخی از حساب‌ها به‌صورت چک‌هایی صادر شده که مربوط به سال‌های بسیار قبل است که در اسناد ثبت نشده و باید از اسناد راکد در بانک‌ها این موارد به دست آید.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران عنوان کرد: بعد از اصلاح نظام مالی شهرداری تهران از نقدی به تعهدی و استقرار حسابرسی در شهرداری تهران در سال 85 بیش از
30 هزار میلیارد تومان از اموال و دارایی‌های شهرداری شناسایی و اصلاح حساب شده است.

در جریان ارائه این گزارش فریدون آخوندی مدیرعامل شرکت خدمات مالی شهر درباره چگونگی اصلاح سیستم مالی گفت: حسابرسی مالی شهرداری تهران نیاز به نرم افزاری دارد که توانمندی ارتباط تمامی سیستم‌های موجود در شهرداری اعم از سیستم‌های شهرسازی،  درآمد و املاک و... را داشته باشد.

وی افزود: دانشگاه شهید بهشتی تهران چنین نرم افزاری را برای اجرای حسابرسی برنامه‌ریزی کرده و در اختیار شهرداری قرار داده است را که توانسته‌ایم با استفاده از این نرم‌افزار هزینه‌هایی  را که به‌صورت نقدی پرداخت شده بود ولی ثبت نشده بود شناسایی کنیم. بر همین اساس در ادامه جلسه بخش دیگر گزارش به هزینه‌های فاقد اعتبار اختصاص داشت.

اسلامی مدیرکل درآمد شهرداری تهران درباره هزینه‌های فاقد سند گفت: از سال 82 تاکنون طبق بررسی‌های انجام شده تا اسفند ماه سال 87،  370 میلیارد تومان هزینه‌های فاقد سند ثبت شده است که اکثر مناطق شهرداری تهران آیین‌نامه مالی را رعایت نکرده‌اند و از این میان تنها مناطق 8 و 9 کمترین خلاف‌ها را داشته و منطقه 3بالاترین میزان خلاف را در سال 83 داشته است.

وی افزود: بیشتر این مناطق بندهای 33 و 79 آیین‌نامه نظام مالی را که به ترک تشریفات در مناقصه‌ها و پرداخت خارج از حدود تعیین شده اختصاص دارد،  رعایت نکرده‌اند.

رئیس شورای شهر تهران نیز در باره کمیته اصلاح نظام مالی که کار بررسی‌های مالی را انجام می‌دهد، گفت: سیاست این نیست که فقط حساب‌ها بررسی شوند و گزارشی ارائه شود بلکه باید به‌گونه‌ای کار کنیم تا از تکرار اشتباهات دوباره جلوگیری شود.

کد خبر 109100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز