یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: حدود 1250 نفر در قطعات بزرگ‌شده یک بازسازی از شاهکارهای نقاش فرانسوی کلود مونه را بالای سرشان نگهداشتند تا بزرگترین نقاشی زنده امپرسیونیستی جهان را خلق کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه خلق این نسخه 600 مربعی از نقاشی کلود مونه از کلیسای سبک گوتیک شهر روئن در روز شنبه 5 ژوئن آغازگر یک جشنواره تابستانی هنر امپرسیونیستی در فرانسه است.

 این اجرا که با نام "مونه از آسمان دیده شد" در جلوی سالن شهرداری شهر روئن، پایتخت تاریخی منظقه نرماندی، انجام گرفت، با هلیکوپتر از آسمان فیلمبرداری و عکسبرداری شد تا در نسخه بعدی کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شود.

 این بازسازی از یک نقاشی‌ از رشته‌ای از نقاشی‌هاست که مونه استاد سبک امپرسیونیسم در  دهه 1890 از کلیسای روئن کشید. یازده نقاشی از این 30 نقاشی را در یک نمایشگاه اختصاصی در موزه هنرهای زیبای روئن که از روز جمعه 4 ژوئن افتتاح شده است، به نمایش درآمده است.

از جمله داوطلبانی که در این اجرای زنده شرکت داشتند، سیاستمداران ارشد حزب سوسیالیست فرانسه، نخست وزیر سابق، لورن فابیوس و شهردار شهر روئن والری فورنیرون بودند.

جشنواره امپرسیونیستی نرماندی که تا ماه سپتامبر ادامه می‌یابد، شامل بیش از 100 رویداد از جمله نمایشگاه‌، تئاتر، کنسرت، فیلم، نمایش نور و صدا، و نیز پیک‌نیک‌هایی در مسیرهای طی‌شده بوسیله این هنرمندان است که در اواخر قرن 19 نرماندی را به گهواره سبک نقاشی امپرسیونیسم بدل کردند.

کد خبر 109084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز