سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین : معاون آموزشی وزارت بهداشت از ارائه درخواست مجوز از سوی موسسات آموزش دستیاری به وزارت بهداشت خبر داد و گفت:

موسسات می توانند برای قانونمند شدن درخواست مجوز خود را به وزارت بهداشت ارائه دهند.

دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: چند درخواست مجوز از سوی موسساتی که به آموزش دستیاری مشغول هستند به وزارت بهداشت ارائه شده و در حال حاضر کمیسیون علمی مربوطه درحال بررسی این درخواست ها است.

وی اضافه کرد: بر اساس ضوابط موجود اعلام کرده ایم که دخالت در امور آموزشی ممنوع است و مسئولیت آن متوجه افرادی است که به طور غیرقانونی در این زمینه فعالیت می کنند.

محققی به دانشجویان و فارغ التحصیلان علاقمند به استفاده از آموزش های غیررسمی توصیه کرد به آموزه های گمراه کننده توجه نکنند.

معاون وزیر بهداشت افزود: ورود به دوره های آموزشی تنها توسط نهادهای آموزشی دارای مجوز و معتبر، مجاز است و سایر مراکز مجوز قانونی ندارند.

وی درخصوص این موضوع که برخی از موسسات، کلاسهای خود را در محیط های داخلی دانشگاههای علوم پزشکی برگزار می کنند، یادآور شد: فضای کلاس مهم نیست و این موضوع مجوزی برای فعالیت محسوب نمی شود. کلاس آموزشی تنها در صورتی که با مسئولیت گروههای آموزشی برگزار شود، مانعی ندارد و نیاز به مجوز ندارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: اگر قرار باشد کلاس غیرآموزشی و غیرمجاز از فضاهای آموزشی استفاده کند این موضوع به خودی خود مجوز محسوب نمی شود.

محققی تاکید کرد: موسساتی که مجوز نیاز دارند می توانند درخواستهای خود را ارائه دهند و پس از دریافت مجوز از محدوده قانون خارج نشوند و مسئولیت عمل خود را نیز بپذیرند.

به گزارش مهر، پیش از این وزارت بهداشت موسسات آموزشی دستیاری را غیرقانونی اعلام کرده بود اما با این وجود این موسسات همچنان به فعالیت آموزشی خود ادامه می دهند و کلاسهای درسی و تست زنی را برقرار کرده اند.

کد خبر 108783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز