سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین:‌ آندره آرزومانیان،نوازنده شهیر پیانو که نواخته‌هایش در آلبوم«پاییز طلایی» همچنان در خاطر علاقه‌مندان موسیقی مانده‌ است،دوشنبه‌،10 خرداد، در بیمارستان میلاد درگذشت.

سید‌علیرضا میرعلینقی، مورخ و پژوهشگر موسیقی ایران ضمن اعلام این مطلب به همشهری‌آنلاین دلیل مرگ آندره را ابتلای او به سرطان مغز استخوان و مزمن شدن این بیماری اعلام کرد و گفت: مرحوم آرزومانیان در پیانو‌نوازی برای موسیقی پاپ سنگین یگانه بود و بسیاری از نواخته‌های موسیقی‌های فیلم محصول هنر این نوازنده شهیر است که در نوع خود همتراز و همسنگ دیگر نوازنده شهیر پیانو، ‌آقای انوشیروان روحانی بود.

به گفته میرعلینقی مرحوم آرزومانیان از تکنیک خاص خود در نواختن پیانو برخوردار بود و سونوریته و صداگیری او از پیانو هم خاص این هنرمند فروتن و پرتلاش بود.

او تکنوازی‌های آرزومانیان در آلبوم‌هایی چون«پاییزطلایی» فریبرز لاچینی و «سکوت‌سرشار از ناگفته‌هاست» و «چیدن سپیده‌دمان» مرحوم بابک بیات که با شعرخوانی مرحوم احمد شاملو همراه بود را از جمله کارهای درخشان و ماندگار آرزومانیان به شمار آورد.
میرعلینقی اعتبار آرزومانیان را تا به آن درجه دانست که در کشور ارمنستان که مهد نوازندگان پیانو است از شیوه نوازندگی او با احترام یاد می‌کردند.

آرزومانیان بیش از چهار هفته در بیمارستان میلاد بستری بود و برای چندمین بار مورد عمل جراحی قرار گرفت و به گفته همسر مرحوم آرزومانیان(شراره دولت‌آبادی)بیش از یک سال و نیم قبل به سرطان مغز استخوان مبتلا شده و در این مدت سه بار عمل جراحی کرده است. ضمن این که چشم‌ها و ریه‌هایش نیز از این بیماری صدمه دیده‌ بود.

همشهری‌آنلاین درگذشت این هنرمند شهیر را به جامعه موسیقی و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گوید.

کد خبر 108778

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز