دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شمار مردانی که در انگلیس از سرطان پوست مرده اند، در 30 سال اخیر دو برابر شده است.

روزنامه اتریشی استاندارد گزارش داد، آمار جدید موسسه تحقیقات سرطان انگلیس نشان می دهد موارد مرگ ناشی از ملانوم بدخیم افزایش شدید داشته است.

بیش از همه پیرمردها به این بیماری مبتلا می شوند. در دهه 70 سده پیشین میلادی تعداد فوتی های ناشی از این بیماری کمتر از 400 نفر یا به عباری 1.5 از 100 هزار نفر بود. امروز این رقم بیش از 1100 است که به عبارت دیگر 3.1 می شود.

می توان با جلوگیری از آفتاب سوختگی و توجه بیشتر به پوست از بروز این سرطان جلوگیری کرد. موارد فوتی ناشی از این بیماری در زنان هم از 1.5 به 2.2 افزایش یافته است. این آمار در همین حال نشان می دهد که این بیماری در زنان بیشتر امکان درمان دارد، اما مردان بیشتری در اثر ابتلا به آن می میرند. موارد فوت مردان بالای 65 سال در 30 سال اخیر از 4.5 در 100 هزار نفر به 15.2 افزایش یافته است.

مردان بی توجه
کارولین سرنی (Caroline Cerny)، عضو موسسه تحقیقات سرطان انگلیس تاکید می کند که مردان باید بیاموزند که پوست شان نیاز به توجه دارد. خیلی اوقات آنها این وظیفه را به همسران یا مادران خود واگذار می کنند که به آنها یادآوری کنند باید کرم ضدآفتاب استفاده کرده یا کلاه لبه دار بر سر بگذارند.

این آمار همچنین نشان از آن دارد که مردان نشانه های ابتلا به این نوع سرطان را یا نمی شناسند یا به آن بی توجهی می کنند. به گفته سرنی، مراجعه به پزشک در مراحل اولیه بیماری اهمیت بسیار زیادی دارد. هر چه بیماری زودتر تشخیص داده شود، درمان آن ساده تر خواهد بود.

کد خبر 108684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز