معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مورد افزایش قیمت برق جزئیات بیشتری را اعلام کرد

محمد بهزاد9 خرداد در جمع خبرنگاران از 3 دهک اول جامعه  نام برد که در صورت مصرف بالا مشمول  جریمه‌های سنگین می‌شوند و تاکید کرد که از پانزدهم تیرماه امسال قیمت تمام شده برق برای ادارات دولتی نیز اعمال می‌شود.

وی توضیح نداد که چرا محاسبه قیمت تمام شده خدمات دولتی شامل برق، آب و گاز  برای ادارات دولتی که از مدت‌ها قبل در دولت تصویب شده بود و قرار بر اعمال آن    از سال‌قبل بود،   اجرا نشده است!  وی درخصوص افزایش جرایم برای مشترکان پرمصرف گفت: در مورد مصرف‌کنندگان تجاری و مغازه‌ها، قیمت برق هم‌اکنون حدود 50 تومان است که از 15 تیرماه به 65 تومان می‌رسد. 

به گزارش مهر، وی در مورد مشترکان عادی تصریح کرد: 7 دهک اول مصرف، 47 درصد انرژی را مصرف می‌کنند و دهک‌های 8 و 9 حدود 23‌درصد و دهک دهم حدود 30 درصد انرژی برق را مصرف می‌کنند.

بنابراین باید برای مصرف‌کنندگان پرمصرف و آنهایی که چند برابر الگو، انرژی مصرف می‌کنند، فکری کرد. به گفته بهزاد، در مورد دهک‌های 8 و 9 و 10 و به‌خصوص دهک 10برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است تا بتوان مصارف تابستان را کاهش داد، بنابراین جریمه‌هایی برای مصرف‌کنندگان بسیار پرمصرف در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر نیرو عنوان کرد: این امر خارج از قانون هدفمندکردن یارانه‌هاست و در نیمه دوم که این قانون پیاده می‌شود، مصوبه نهایی به‌نحوی با این قانون تلفیق خواهد شد.

بهزاد درخصوص جرایم نیز گفت: پیشنهاد کرده‌ایم که باید عدد نهایی برای این موضوع تصویب و ابلاغ شود. البته متوسط جریمه دهک دهم 100درصد افزایش می‌یابد؛ یعنی از 26 تومان به 50تومان می‌رسد. ضمن اینکه قیمت دریافتی از 83 تومان و 2 ریال تجاوز نخواهد کرد.

کد خبر 108626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز