همشهری آنلاین: یک طوطی به نام انریکو که هنگام پرواز در بین کابل‌های فشار قوی برق گیر افتاده بود با صدا کردن نام صاحب خود از مرگ نجات یافت.

«چنزو... چنزو...» مردمی که این صدا را می شنیدند، به دنبال صاحب صدا می گشتند که متوجه شدند این صدا مربوط به هیچ انسانی نیست بلکه صدای پرنده‌ای بازیگوش است که در میان کابل‌های دکل برق اسیر شده است. به این ترتیب ماموران آتشنشانی را خبر کردند و «انریکو» نجات یافت.

انریکو نام طوطی بازیگوشی است که در خانه مردی به نام «وینچنزو» در کالابریای ایتالیا زندگی می کند. این طوطی زمانی که برای هواخوری با دختر وینچنزو از خانه خارج بود ناگهان فرار کرد و هنگام پرواز بین کابلهای فشار قوی برق اسیر شد. زمانی که فهمید نمی‌تواند به خانه باز گردد شروع به صدا کردن نام صاحب خود کرد و داد زد: «چنزو... چنزو»

براساس گزارش آنسا، زمانی که وینچنزو، انریکو را روی شانه خود گذاشت تا او را به خانه ببرد، طوطی بازیگوش به ماموران آتشنشانی «خداحافظ، خداحافظ» می گفت و از آنها به خاطر نجات جانش تشکر می کرد.

صاحب این طوطی می گوید: ما برای انریکوی خود خیلی ترسیدیم. این پرنده عضوی از خانواده ما است و حالا که به خانه بازگشته راحت است.

کد خبر 108579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز