شنبه ۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: آثار استاد محمود فرشچیان ثبت ملی می‌شود

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید محمد حسینی پس از بازدید از موزه استاد محمود فرشچیان که به همراه معاون هنری وزیر و استاد فرشچیان انجام شد در جمع خبرنگاران افزود: ما به موزه استاد فرشچیان آمده ایم تا با اجازه استاد آثارش را ثبت ملی کنیم زیرا بحث مالکیت معنوی درکشور موضوعی جدی است.

وی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی قبل همایشی را با موضوع مالکیت معنوی برگزار کرد و در نمایشگاه امسال کتاب نیز به این موضوع به صورت جدی پرداخته شد و آثار استاد فرشچیان که در راس آثار ارزشمند ایرانی است حتما به ثبت خواهد رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به احتمال تعطیلی موزه استاد فرشچیان گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم و قطعا باید چنین جایگاهی برای آثار بسیار ارزشمند استاد باشد و ما امروز به این موزه آمدیم تا از نزدیک آثار ارزشمند استاد را ببینیم و از زبان او درباره این آثار بشنویم.

حسینی گفت: برای مردم ایران افتخار است که چنین چهره های ماندگاری با یک عمر تلاش و مجاهدت نام ایران را در عرصه جهانی بلند آوازه کردند و همچنان به تلاش های خود ادامه می دهند و وظیفه ما نیز تکریم چنین شخصیت هایی است.

حتما پیگیری خواهیم کرد تا دانشکده ای با عنوان دانشکده هنرهای اصیل ایرانی برپا شود و از سوی دیگر تلاش خواهیم کرد رشته هایی که مورد نظر استاد فرشچیان است در 3 دانشکده هنر که در کشور داریم راه اندازی کنیم تا از این راه بتوان از هنر اصیل ایرانی بهره برداری بیشتری کنیم.

کد خبر 108529

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز