واشنگتن پست نوشت، درصورت وقوع یک حمله تروریستی موفقیت آمیز در خاک آمریکا که مسئولیت آن متوجه شبه نظامیان پاکستان باشد، ارتش آمریکا به‌طور یکجانبه به طالبان پاکستان حمله خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام ارشد نظامی در واشنگتن گزارش داد که پس از وقوع بمب‌گذاری نافرجام در میدان تایمز نیویورک توسط یک پاکستانی، ارتش آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای انجام حمله تلافی‌جویانه به طالبان پاکستان درصورت وقوع مجدد یک حمله تروریستی است.

این روزنامه گزارش داد، ارتش درصدد است در این حمله روی حملات هوایی و موشکی تمرکز کند اما درعین حال از تیم‌های کوچک سربازان عملیات‌ ویژه که هم‌اکنون در طول مرز افغانستان  و پاکستان مستقر هستند، استفاده خواهد شد.حملات هوایی می‌تواند به توانایی شبه‌نظامیان برای انجام حملات جدید ضربه وارد کند اما از طرف دیگر باعث آسیب دیدن روابط آمریکا-پاکستان خواهد شد.

هم‌اکنون هواپیماهای بدون سرنشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مناطق قبایلی دست به انجام حملات علیه مواضع شبه‌نظامیان می‌زنند.مقامات آمریکایی به روزنامه واشنگتن پست گفتند، تنها درصورتی که یک حمله تروریستی، باراک اوباما را متقاعد کند که حملات هوایی سیا غیرمؤثر است،

‌ارتش آمریکا حملات اصلی خود را آغاز خواهد کرد.یک مقام ارشد آمریکایی هفته گذشته به آسوشیتدپرس گفته بود‌ به پاکستان اعلام شده تنها چند هفته زمان دارد تا پیشرفت واقعی خود در سرکوب طالبان را اثبات کند.آمریکا به پاکستان فشار می‌آورد تا عملیات جدید اطلاعاتی ضد‌تروریستی علیه طالبان انجام دهد.طالبان پاکستان مسئولیت بمب‌گذاری نافرجام در میدان تایمزنیویورک را برعهده گرفته است.

2 روز بعد از کشف یک خودروی بمب‌گذاری شده در میدان تایمز نیویورک، یک جوان پاکستانی که قصد داشت از نیویورک به دوبی برود، در فرودگاه دستگیر شد. او اعتراف کرده که در پاکستان آموزش بمب‌گذاری دیده است. مقامات آمریکایی همچنین اعلام کرده‌اند که آمریکا حق دارد برای دستگیری بن‌لادن و سایر اهداف با ارزش، به مناطق قبایلی پاکستان حمله کند.از طرف دیگر دولت اوباما در تلاش برای ارتقای روابط با مقامات اطلاعاتی پاکستان است. به همین منظور مقامات اطلاعاتی آمریکا مدام به پاکستان در رفت‌وآمد هستند.

کد خبر 108524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز