مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۵ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرداری تهران هرگونه نقش و دخالت ماموران شهرداری در از بین رفتن تبلیغات انتخاباتی شوراها در تهران را رد کرد.

به گزارش ایرنا، طی یکی دو روز اخیر و به‌خصوص در ساعات پایانی شب، برخی افراد ناشناس اقدام به تخریب تبلیغات انتخابات شوراهای ائتلاف‌ها و گروههای انتخاباتی در تهران کرده‌اند.

این افراد حتی بیلبوردهای نصب شده دربرخی میادین و تقاطع‌های اصلی شهر را نیز جمع‌آوری یا تخریب کرده‌اند.

مدیرکل خدمات شهری، محسن صادقیان در این باره گفت: تخریب‌های تبلیغاتی صورت گرفته از سوی شهرداری تهران نبوده و طبق قانون شهرداری تهران فردای روز انتخابات به امحای تبلیغات موجود در شهر می‌پردازد.

وی با اشاره به گشت‌های ویژه شهرداری در ساعات پایانی شب برای شناسایی افراد تخریب‌کننده تبلیغات، تصریح کرد: تعدادی از این افراد از سوی ماموران شهرداری شناسایی و به دستگاه‌های مسوول معرفی شده‌اند.

وی درعین حال تاکید کرد: براساس قانون، شهرداری تهران وظیفه برخورد با تخلف‌های تبلیغات انتخابات را ندارد و در این خصوص باید وزارت کشور اقدام کند.

به گفته مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران، اگر روی تبلیغ یک کاندیدا، تبلیغ کاندیدای دیگر نصب شده و یا از بین رود، شهرداری تهران مسوولیتی نخواهد داشت.

صادقیان به ‌تداوم نصب تبلیغات کاندیداها در اماکن غیرمجاز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در قانون انتخابات، به این نوع تخلفات در تبلیغات که حقوق شهروندان را تضییع می‌کند، توجه چندانی نشده است.

وی با بیان اینکه از اهداف مهم کاندیداها رعایت حقوق شهروندی است، خاطرنشان کرد: قطعا تضییع حقوق شهروندان با نصب تبلیغات روی دیوارها و نماهای شهری، نتیجه مثبتی برای کاندیداها نخواهد داشت.

کد خبر 10852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز