جمعه ۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

محمدرضا اعلامی پیش‌ از آنکه موفق شود جدیدترین کار سینمایی خود با نام «ماشاءالله خان در دربار هارون‌الرشید» را در ماه آینده جلوی دوربین ببرد، درگذشت.

این کارگردان سینمای ایران شب جمعه بر اثر یک حمله قلبی، در سن 54 سالگی فوت کرد. 
بسیاری از اهالی سینما ضمن بررسی فعالیت‌های انجام شده توسط این کارگردان، از آثار به جا مانده از او تقدیر کردند.

ماهایا پطروسیان با اشاره به فیلم سینمایی «عشق و مرگ» همکاری با اعلامی در این فیلم را زمینه شناخته‌شدنش در سینمای حرفه‌ای دانست.وی به مهر گفت: من در نخستین فیلمم با آقای اعلامی همکاری کردم. آن زمان دانشجوی تئاتر بودم و او به من اعتماد کرد و یک نقش مکمل متفاوت را به من سپرد.

او زمینه معرفی من به سینمای ایران را فراهم کرد و این فرصت را به من داد تا در یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌هایش مقابل دوربین بروم. به گفته وی اعلامی کارگردانی حرفه‌ای، خوش ذوق و با اخلاق بود و فضای مطلوبی برای کار جهت بازیگران و عوامل به‌وجود می‌آورد.

شخصیتی مردمی و کاربلد

مرتضی شایسته نیز با اشاره به فعالیت‌های این کارگردان گفت: محمدرضا اعلامی شخصیتی مردمی بود که بسیار شریف زندگی کرد.  این تهیه‌کننده، با اظهار تأسف از درگذشت محمدرضا اعلامی اظهار کرد: او بسیار متواضع و کارگردانی کاربلد بود و با علم و ادبی که داشت بسیار مسلط کار می‌کرد.

شایسته که قرار بود فیلم «ماشاء‌الله خان در دربار هارون‌الرشید» این کارگردان را تهیه کند، گفت: تکلیف کار ساخت این فیلم روشن شده بود و مراحل نهایی را طی می‌کرد و به انتخاب عوامل رسیده بودیم و حتی شب قبل از فوتش با محمدرضا شریفی‌نیا و متولی مدیر تولید فیلم جلسه خوبی داشته است که متأسفانه اجل فرصت نداد تا این فیلم را به سرانجام برساند.

محمدرضا اعلامی کارگردانی فیلم‌های سینمایی رازها (1383)، ساقی (1380)، آشوبگران (1377)، آن سوی آینه (1376)، افعی (1371)، عشق و مرگ (1369)، شناسایی (1366)، ترنج (1365) و نقطه ضعف (1362) را در کارنامه هنری خود دارد.براساس این گزارش پیکر زنده‌یاد محمدرضا اعلامی روز یکشنبه از ساختمان شماره 2 خانه سینما تشییع می‌شود.

کد خبر 108425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز