گروه ادب و هنر: در سالروز آزادی خرمشهر، ارکستر فیلارمونیک شهر تهران برای نخستین بار به روی صحنه رفت و با اجرای سمفونی «شهر بیدار» سالروز حماسه تاریخی سوم خرداد را گرامی داشت.

امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدمحمد هادی ایازی معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار، محمد سریر، مدیرعامل خانه موسیقی، علی مرادخانی، رئیس موزه‌ موسیقی و شاهین فرهت‎ ‎، آهنگساز  در این مراسم در سالن تازه‌تأسیس ایوان شمس ‌ شرکت داشتند.

خوراکیان سوم خرداد را تجلی آزادی و آزادگی ملت ایران و حماسه فتح خرمشهر را یادآور هزاران خاطره ایثار و اخلاص و شهادت دانست و اعلام کرد که وظیفه همه، زنده نگه داشتن یاد و خاطرات این حماسه جاودان است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تشکیل ارکستر فیلارمونیک شهر تهران را حرکتی مثبت در کشف استعدادهای جوان ارزیابی کرد و اظهار داشت: کشف و شکوفایی استعدادهای جوان در عرصه‌های مختلف، یک سرمایه‌گذاری فرهنگی هنری، برای پیشرفت و بالندگی این حوزه‌ها در آینده است.

خوراکیان ادامه داد: ما به شور و نشاط معنوی که این گروه در آینده برای مردم تهران و به‌دنبال آن مردم ایران ایجاد خواهد کرد، امید بسته‌ایم و اطمینان داریم با تلاش این عزیزان و کسانی که سهمی در حمایت و اجرای این کار دارند، پایه‌گذاری ارزشمندی را در عرصه فرهنگ و هنر داشته‌ باشیم و آثار و برکات این کار را شاهد باشیم.

امیر خوراکیان اظهار امیدواری کرد که این‎ ‎ارکستر در آینده برای مردم تهران و به‌دنبال آن در شهرستان‌ها اهداف خوب فرهنگی را‎ ‎ایجاد کند و از این راه نشاط معنوی، غرور ملی، تقویت پایبندی‌های دینی و حفظ‎ ‎ارزش‌های مذهبی به دست آید. او در انتها گفت: تلاش خواهیم کرد که پایه‌گذاری‎ ‎مناسبی در عرصه‌ فرهنگ و هنر داشته باشیم و برکاتی را از این گروه شاهد باشیم.

هر وقت احساس کنیم که خستگی، روح‎ ‎مردم تهران را آزرده کرده است، این گروه را به آنها معرفی خواهیم کرد تا مردم به شور و نشاط روی آورند.‌ محمدرضا آزاده‌فر، مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری با اشاره به نحوه شکل‌گیری ارکستر فیلارمونیک شهر تهران به هدف تشکیل  این گروه اشاره کرد: در شهرداری یک برنامه 10 ساله برای شکوفا شدن سبد شنیداری تعریف شده که تشکیل این گروه یکی از آن اقدامات است.

او کشف استعدادهای جوان را یکی از اولویت‌های سازمان فرهنگی هنری اعلام کرد و تشکیل ارکسترهای دیگر، همچون ارکستر موسیقی سنتی و فعالیت در حوزه‌های جامعه‌شناسی و آسیب شناسی موسیقی را از دیگر برنامه‌های این مرکز اعلام کرد.

این مراسم با اجرای 2 قطعه از ساخته‌های فرهاد فخرالدینی و بتهوون توسط گروه ارکستر فیلارمونیک به رهبری محمدحسین حمیدی و شاهنامه‌خوانی توسط امیر صادقی،‌ادامه یافت.

کد خبر 108257

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز