رئیس ستادمدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت کشور گفت:

متأسفانه سیستم بانکی کند عمل می‌کند و روند رفت‌وآمد صاحبان خودروهای فرسوده  بین خودروسازان و بانک طولانی است.

محمد رویانیان از بانک‌ها خواست ضمن سرعت بخشی به فرایند تخصیص وام به مالکان خودروهای فرسوده نسبت به اجرایی کردن بخشنا‌مه‌های صادره در این خصوص اقدام کنند.

رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت   کشور با اشاره به اینکه تخصیص کمک بلاعوض از سوی ستاد فورا صورت می‌گیرد، گفت: آن دسته از مالکان خودروهای فرسوده که قصد جایگزینی خودروی خود را دارند انتظار نداشته باشند که سریع کارشان انجام شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت کشور با اشاره به خروج 194 هزار دستگاه خودروی فرسوده از سال گذشته تا‌کنون گفت:‌ بیش از 90 درصد این خودروها جایگزین شده و مالکان آنها وام دریافت کرده‌اند. 

محمد رویانیان با اشاره به اینکه در سال 88، حدود 157 هزار دستگاه خودرو ی فرسوده اسقاط شده و پرونده آنها بسته شده است، افزود: در سال‌جاری نیز حدود 37 هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شده است و ستاد مدیریت حمل‌ونقل و  مصرف سوخت کشور آمادگی دارد به هر میزان خودرویی که اسقاط شود کمک بلاعوض پرداخت کند. 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 157 هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شد به ایسنا گفت: اواخر پارسال براساس مذاکرات صورت گرفته با شرکت ایران‌خودرو قرار شد 160هزار خودروی فرسوده نیز توسط این شرکت در طرح سال 88 جایگزین شود که بر این اساس با اجرای کامل این طرح حدود 300 هزار خودروی فرسوده از رده خارج خواهد شد.

کد خبر 108156

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز